A Magyarországon bejegyzett, 12 százalékos vagyoni biztosítékkal rendelkező iroda anyacége a 2002-ben útjára indult cseh Invia.cz, amely 2004-ben Szlovákiában, 2007-ben Lengyelországban, idén hazánkban és Romániában hozott létre saját mintára online utazásközvetítő irodát. A cseh anyagcégnek eddig 300 ezer ügyfele volt, tavaly pedig 40 millió eurós forgalmat bonyolított. Riba Orsolya, a magyarországi cég irodavezetője elmondta, a cseh vezetés elégedett a magyar iroda teljesítményével, az összes iroda közül a magyarországi hozta a legjobb eredményeket az induló évében. Nem titkolt szándékuk, hogy piacvezetők legyenek az online utazásközvetítői piacon hazánkban is, amint erre más országokban már mutattak példát . Riba Orsolya szerint a cégcsoport erős befektetői háttere mellett az Invia előnyei közé tartozik az is, hogy az Invia.hu weboldalt közösségi portálként is használják az emberek, ahol információkat oszthatnak meg egymással, ráadásul a regionális hálózatnak köszönhetően például közel 4000 hotelről olvashatnak utasvéleményeket a felhasználók. Jelenleg 50 magyar tour operátor csomagajánlatait értékesíti az Invia.hu, amely alig fél éves fennállása óta Riba Orsolya szerint előkelő helyet foglal el az utazásszervezők árualapjának online közvetítésében. Az Invia.hu tervei között szerepel, hogy a jövőben egy dynamic packaging oldal fejlesztésével az egyéni üzleti utazók felé is nyisson.
Piacvezetői babérokra tör a bővülő Invia.hu
Nemrég arról tájékoztattuk a Napi Turizmus olvasóit, hogy augusztus végén új irodába költözött az Invia.hu ügyfélcentruma, mert az idén márciusban nyitott online utazásközvetítő iroda call centere a várakozásokon felül fejlődik, és kinőtte eddigi helyét.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.