Pihenés felsőfokon

Február közepén immáron 33. alkalommal nyitotta meg kapuit a mind német, mind európai viszonylatban egyre jelentősebb müncheni C-B-R vásár. (E rejtélyes rövidítés Caravan Boot Internationale Reisemarktot jelent). A C-B-R München nyolc napon át nyitva tartó nagyközönségi vásáron ez alkalommal 77 ezer négyzetméteren összesen 1194 cég állított ki, amelyből 527 külföldről érkezett.

A turisztikai, hajós és kemping seregszemlén 67 ország képviseltette magát, amelyek közül a házigazda Németország volt jelen 667 kiállítóval, Olaszország 160 kiállítóval, Ausztria 71, Spanyolország és Franciaország 39-39, hazánk 34 cégen keresztül reprezentálta az ország turisztikai ajánlatait. A német piac igényeinek megfelelően – 33 ezer négyzetméteren – bőséges választékkal várták a lakókocsival és karavánnal útra kelőket, de nem lehetett panaszra okuk a vitorlázás, a yachtok szerelmeseinek sem, akik 22 ezer négyzetméteren gyönyörködhettek kedvenceikben. Az utazási ajánlatok ez alkalommal két csarnokban nyertek elhelyezést, amelyből az egyikben az általános kínálat, a másikban a gyógyüdülés és a wellness kapta a főszerepet. A C-B-R-en – talán a kiállítás jellegénél fogva – a legtöbb ajánlat családoknak és az 50 feletti korosztálynak szólt, de azok is elégedettek lehettek, akik különleges igényekkel, például luxus- vagy zarándokutakat kerestek. A C-B-R idei díszvendége Spanyolország legnépszerűbb tartománya, Katalónia volt, amely nagyméretű, reprezentatív standjával, és hamisítatlan katalán esttel is kitett magáért.

Mozgáskorlátozott hogy utazzon?

2002 „Az ökoturizmus éve” szellemében sokan érkeztek speciális ajánlatokkal, sőt, a kiállítás több kísérő programja is foglalkozott ezzel a témával. A speciális témaköröket a fókuszba állító előadások közül a legérdekesebbek a vitorlázás nemzetközi lehetőségeivel, így a görög és horvát kikötők helyzetével foglalkoztak, de külön szeminárium taglalta a mozgáskorlátozottak utazási lehetőségeit is. Neves előadók osztották meg gondolataikat a Németországban egyre népszerűbbé váló, a tömegturizmustól a luxusutazások irányába mutató terndről, volt búvárelőadás is, néhány egzotikus ország diavetítés keretében mutatkozott be a nagyközönség előtt. A C-B-R egyik – kétségtelenül – slágerterméke az idén a wellness volt. Egyre nő azoknak a száma, akik a felpörgött tempójú világból, stressztől terhes munkából, a rohanó hétköznapokból a kényeztető testi és lelki felüdülésbe menekülnek. Ennek megfelelően évről évre egyre gazdagabb ajánlatokkal csábítják az érdeklődőket.

Wellness kutyáknak!

Szép számmal képviseltették magukat a wellness külön-pavilonban a német és az osztrák cégek, a csehek és a lengyelek, valamint ott voltak kínálatukkal a szlovének, a románok és a horvátok. A wellness térnyerése minden jel szerint feltartóztathatatlan, legalábbis ezt látszanak alátámasztani Andalúzia, Szenegál, Fuerteventura ajánlatai. E területen a kimeríthetetlen fantáziát talán a legjobban egy „új szegmens” megcélzása jellemzi, ugyanis az új évezred wellnessajánlatai nemcsak nőknek és férfiaknak, hanem négylábú társaiknak, a kutyáknak is szólnak. A „Bellness” csomagot a német Dertour értékesíti, amelyben az ebek számára a masszázson és vörösfény-kúrán kívül a vízi tréning is benne foglaltatik.

Mi kell a németnek?

Milyen ajánlatok iránt van érdeklődés a bajor területen? Erről faggattuk a C-B-R magyar standján Gyuricza Bernadettet, a Magyar Turizmus Rt. müncheni képviselőjét, aki október óta tölti be ezt a posztot.

– Amikor tavaly elfoglaltam állomáshelyemet, azt az információt kaptam, hogy a téli hónapokban viszonylag kevesen kérnek felvilágosítást a képviselettől. Ezzel szemben már eddig is igen sokan kerestek bennünket. Ez egyrészt a decemberben zajlott kampányunk hatása, másrészt az magyarázza, hogy a szárazföldön megközelíthető úticéloknak most nagyobb a keletje.

2ht Milyen Magyarország ismertsége Bajorországban? Milyen turisztikai termékeket keresnek leginkább a bajorok?

– Magyarországot itt sokan ismerik és szeretik. Az érdeklődők két fő csoportja egyrészt azok, akik még nem jártak nálunk, de szándékukban áll – ők elsősorban általános információt kérnek –, másrészt akik már voltak Magyarországon és szeretnének visszatérni – ők új ajánlatokat keresnek. Nagy az érdeklődés a Magyar Turizmus Rt. új, tematikus kiadványai, így a lovas, a kirándulós és biciklis ajánlatokat tartalmazó füzetek iránt. Jól tudjuk használni az országos eseménynaptárt is, hiányzik azonban egy egész évet felölelő, komplex, budapesti programfüzet.

2ht Milyen a Balaton megítélése, mire számíthatunk a szezonban?

– A Balaton – csakúgy, mint Budapest – az érdeklődés középpontjában áll. A tóparti ajánlatokat elsősorban a családosok keresik. A híre némiképp romlott, egyre többen tartanak ugyanis a túlzsúfoltságtól.

2ht Milyen a versenyhelyzetünk gyógy-turizmus terén?

– A C-B-R-en megjelenő új ajánlatok is jól példázzák, hogy egyre nagyobb a kereslet a wellness iránt. Magyarország jelenleg inkább a kúra-, és kevésbé wellness ajánlatairól ismert, így ezen a területen mindenképpen erősíteni kell, hogy az eddigiektől eltérő korosztályokat is meg tudjuk szólítani. Egyébként a képviselet decemberi kampánya már ennek szellemében zajlott.

2ht Milyen a helyzet általában a bajor piacon?

– Bajorországban a gazdasági visszaesés kevésbé érzékelhető, mint Németország más tartományaiban. A legfőbb gondot egyelőre egy új pénzhez, egy új viszony kiépítése jelenti. Ezért a németek most kivárnak, információkat gyűjtenek, gondolkodnak. Most a legtöbb iroda kevesebb foglalással rendelkezik, mint tavaly ilyenkor. Ez a tendencia azonban már szeptember 11. előtt is érzékelhető volt.

2ht Mi a véleménye a magyarok részvételéről a C-B-R-en?

– A müncheni C-B-R – Stuttgarttal együtt – a leglátogatottabb turisztikai közönségvásár. A kiállítást, a teljes időszakban több mint 200 ezren keresik fel. A rendezvény helyszínén belül külön pavilonban állítanak ki a gyógy- és wellness ajánlatokkal rendelkező cégek, így Magyarország is két standdal szerepel. Az általános ajánlatok egy 170 négyzetméteres területen, míg gyógyajánlataink 100 négyzetméteren nyertek elhelyezést. Mindkét megjelenésünk látványos és üzleti tárgyalások lebonyolítására kiválóan alkalmas. A kiállítás időtartama alatt, mintegy 35 újságíró részvételével, németországi igazgatónk, dr. Walkó Miklós nagy sikerű sajtótájékoztatót tartott, amelyen többek között szó volt a magyar turisztika 2001-es eredményeiről, a Széchenyi- terv turisztikai befektetéseiről és müncheni sajtótájékoztatónk díszvendége, Észak-Magyarország ajánlatairól.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.