Az Új Széchenyi Terv Észak-alföldi Operatív Program támogatási rendszere keretében 2010-ben 49 999 550 Ft támogatást nyert a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. a „Nyírségi Turistavarázs” elnevezésű projekt megvalósítására, melynek elszámolható összköltsége 58 823 000 Ft. A pályázatot Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata készítette el és nyújtotta be, de együttműködő partnerként csatlakoztak a megyeszékhelyhez Apagy, Nagykálló, Nyírbátor és Máriapócs önkormányzatai és szolgáltatói is. A megvalósításhoz Nyíregyháza önkormányzata 8 823 450 Ft önrészt biztosított.
Nyíregyházán és térségében a turisztikai szolgáltatók az önkormányzatokkal együttműködve alakították meg a jelenleg közel 70 tagból álló Nyírség Turizmusáért Egyesületet, amely a TDM szervezet alapját alkotja. Az Egyesület, Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata és a meghatározó vonzerő tulajdonosok, azaz a Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft. és a Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. hozta létre a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft-t, a TDM munkaszervezetét. A gazdasági és pénzügyi fenntarthatóságot, a szakmai működést a pályázati forrás mellett Nyíregyháza Megyei Jogú Város önkormányzata biztosítja az idegenforgalmi adóbevétel állami normatívával növelt összegéből.
A TDM szervezet jövőképe szerint Nyíregyháza és térsége még sikeresebb turisztikai célpont lesz, ennek eléréséhez a szervezet az alábbi prioritásokat jelölte ki: a térség versenyképességének növelése, a minőségi turizmus fejlesztése, a desztináció turisztikai ismertségének szélesítése, imázsának erősítése, intenzívebb marketing tevékenység végzése, komplex turisztikai szolgáltatások kialakítása, a turizmus jövedelemtermelő képességének növelése.
Az elnyert támogatásnak köszönhetően kialakításra került a TDM iroda a belvárosban, a Bethlen Gábor utcán, új technikai eszközök kerültek beszerzésre. A pályázat fontos eleme volt a szervezet és humánerőforrás fejlesztés, a munkaszervezet felállítása, az egyesületi tagok szakmai képzése, akik a projekt keretén belül egy belföldi szakmai tanulmányúton is részt vehettek. Elkészültek azok a tanulmányok (versenyképességi stratégia, vonzerőleltár, vendégelégedettségi kutatás, hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési program, szolgáltatásfejlesztési cselekvési terv, stb.), amelyek az egyesületi és turisztikai munka további szakmai irányvonalának megalapozását jelentik.
Javultak a vendégtájékoztatás feltételei, kültéri információs terminál, touch info pont létesült a belvárosban, ill. Sóstón, elkészült Nyíregyháza turisztikai honlapja, amely ma már hét nyelven érhető el. A marketingkommunikációs tevékenység keretében új kiadványok jelentek meg, ill. több belföldi kiállításon vett részt az iroda az elmúlt két évben - tájékoztatott Furkóné Szabó Marianna, TDM menedzser.