Szövetségi Statisztikai Hivatal 2010 január és június között 25,6 millió külföldi vendégéjszakát számolt a több mint kilenc ággyal rendelkező német szálláshelyeken és kempingekben. Ezzel nem csak az előző év ugyanezen időszakának eredménye javult 9,4 százalékkal, de 2010 első hat hónapja kereken két százalékkal a 2008- as rekordév féléves eredményét is megdöntötte (25,1 millió nemzetközi vendégéjszaka a németországi szálláshelyeken).
„Az első félév szenzációs eredményével az úti cél Németország töretlenül folytatja a gazdasági válság előtti sikertörténetét – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. – Ehhez nagyban hozzájárult a DZT globális marketingjének hatása is, amely központi témájaként a német szolgáltatók kiváló ár-érték arányát kommunikálta.” A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) szerint a jó ár-érték arány továbbra is fontos szerepet játszik majd a nemzetközi turizmusban.
Az idei első félévben mind a húsz legfontosabb küldő piacon megnőtt az utazási kedv Németország iránt: Európán belül Nagy-Britannia az elmúlt évek vesztesége után valóságos felzárkózási versenybe kezdett – júniusban a brit vendégéjszakák száma 20,3 százalékkal emelkedett a német szálláshelyeken. Az előző év ugyanezen időszakához képest a brit piac összesített eredménye 10,9 százalékkal nőtt.
A statisztikusok szintén átlagon felüli növekedést jelentettek még például az orosz (plusz 18,6%), a spanyol (plusz 10,3%), az osztrák (plusz 10,2%) és az olasz (plusz 9,6%) piacról is.
Magyarország szintén átlagon felüli eredményt produkált júniusban: az előző év azonos időszakához képest magyar utazók 22,4%-kal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban. A pozitív eredmény az egész első félévre jellemző, összességében 8,4 százalékos növekedés volt tapasztalható Magyarországról az év első hat hónapjában, így a vendégéjszakák száma csupán 0,8%-kal marad el a 2008-as rekordévben regisztráltaktól.
A legfényesebb ázsiai eredményt Kína hozta: az erős potenciállal rendelkező ország az előző évhez képest júniusban 61,9 százalékos, az első félévben pedig 20,7 százalékos növekedésével megelőzte Japánt (plusz 9,2%) a német beutazó turizmus legfontosabb küldő piacainak listáján. Ezzel Kína az Egyesült Államok után a második legfontosabb tengerentúli küldő piaccá vált Németország számára.
Németország legnagyobb külföldi piaca továbbra is Hollandia, amely a külföldi vendégéjszakák kereken 16 százalékát teszi ki. Ez a piac már 2009-ben is ellenállónak mutatkozott a válság iránt. Az idei első félévben a szomszédos ország vendégéjszakáinak száma 3,8 százalékkal tovább növekedett.
A külföldi vendégek úti céljai között továbbra is első helyen állnak a városok: 2010 első hat hónapjában a berlini hotelek összesen 3,8 millió vendégéjszakát jelentettek – ez 17,9 százalékkal több, mint a válság ellenére is virágzó előző év első félévének eredménye. A dobogó második fokán München áll 2,2 millió vendégéjszakával és 19,4 százalékos növekedéssel. Az alacsonyabb számokkal induló vásárváros, Lipcse majd egy negyeddel növelte külföldi vendégéjszakáinak számát (24%), míg Dortmund 21,4 százalékos növekedést könyvelhetett el