Fekete László ügyvezető igazgató történelmi áttörésnek nevezte, hogy idén először nem a (szintén jobb érkezési statisztikát produkáló) németek, hanem a britek keresték fel legnagyobb számban Budapestet. Már korábban nyilvánosságot kapott, hogy a Nagy-Britanniában több kategóriában meghirdetett versenyen a legkedveltebb Citybreak desztinációk első tízes csoportjába került Budapest. Hozzájárult a sikerhez a Ryanair új járata, és a BTH együttműködése a budapesti nagykövetségekkel is: a brit nagykövetség javaslatai alapján egész sor új információt építettek be a főváros angol nyelvű promóciós anyagaiba, és jelentettek meg a honlapjukon.
A BTH új népszerűsítő lehetőségekkel is él: például a külföldi valóságshow-k hősei az adott országban rengeteg nézőt vonzanak. Mivel a győztes pár egy-egy világvárost keres fel, Budapest is megjelent háttérként ezekben a műsorokban, kellő médiafelhajtással kísérve. Egy spanyol szappanopera hősnője budapesti látogatása is nagy nézettséget vonzott. Az idei budapesti ősz legnagyobb turisztikai eseményének a nemzetközi Európa Kutyakiállítás ígérkezik: rekordszámú, 15 ezer négylábút neveztek a versenyre, s ez minimum 30 ezer turistát is jelent. Japánban tart még a szeptember elején megkezdett Magyar Hetek rendezvénysorozat Tokióban és Oszakában. A sokat ígérő orosz piacon októberben indítják a főváros kínálatát népszerűsítő roadshow-t.