Kiemelten sikeres nyarat zártak a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. A Danubius Hotels és az Opinio piackutató 2021. május elején reprezentatív felmérést készített a magyar utazók téli hullám utáni vágyairól. A felmérésből kiderült, hogy a magyarok közel fele hazai szállodában üdülne a koronavírus-korlátozások feloldása után, legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágytak. A várakozásokat a nyári eredmények igazolták is. A főszezonban a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái közel teltházzal üzemeltek. A belföldi vendégek aránya a Balatonon és az all inclusive wellness szállodákban együtt, egész nyárra vetítve 80% fölött volt. A balatoni szállodákban a tavalyi, de még a 2019-es rekord évet is meghaladó bevételi teljesítménnyel zárult a főszezoni időszak, részben kárpótolva a későn indult nyári szezont. A szállodákhoz beérkező visszajelzések alapján a teljes körű kiszolgálás nyújtotta kényelem, a wellness szolgáltatások, a gyerekeknek nyújtott animációs programok voltak a fő vonzerők.
„Ugyan a nyár közepétől lassan, fokozatosan megindult a turizmus, de a főváros nehezebb helyzete idén nyáron is fennállt, még a közelében sem vagyunk a korábbi évek forgalmának. Budapest idegenforgalma hagyományosan 80-90%-ban kitett a nemzetközi turizmusnak. A júniusi nyitások után a Forma1 hozott először magasabb foglaltságot. Augusztusban már több külföldi érkezett a fővárosba, ahol átlagosan 50-70%-os foglaltsággal üzemeltethettük szállodáinkat. Az augusztus 20-ai hétvégén néhány budapesti szállodánk már teltházas volt, ekkor fogadtuk a legtöbb hazai vendéget: arányuk a szokásos 10%-ról a 30%-ra emelkedett. Az őszi foglaltság is reményt keltő, bár országosan még messze elmarad a korábbi évekétől” – mondta el Gál Judit, a Danubius Hotels marketing és kommunikációs igazgatója.
A Danubius Hotels őszre részben a wellness pihenések, részben a rendezvények miatt bizakodó, vidéki wellness szállodáikban 70%, míg Budapesten 50% körüli foglaltságra számít az őszi hónapokban, amennyiben nem változik jelentős mértékben a pandémiás helyzet. Ahogy az elmúlt másfél évben, a szektor továbbra is jelentősen kitett az aktuális hazai és nemzetközi járványhelyzetnek. A sikeres nyár után élmények gyűjtésére, őszi pihenésre bíztató kampányt indít a szállodalánc. A Danubius Hotels „Őszi Élményszüret” keretében többféle ajánlattal várja az elkövetkező hetekben utazásra vágyó turistákat. Az ajánlatokban kiemelt szerepet töltenek be a helyi élmények, a wellness szolgáltatások, gasztronómiai és kulturális programok. Sokan a kellemes őszi napokon tervezik bepótolni a pihenést, ami nem fért bele a nyárba.