Stagnáló szállodai forgalom

Az év első hat hónapjában a szállodai vendégéjszakák száma nem változott a tavalyihoz képest.

A három-, a négy- és az ötcsillagos szállodák 54%-os szobakihasználtsággal működtek – derül ki a KSH legújabb gyorstájékoztatójából. A folyó áron számított bruttó szobaár-bevétel 2%-kal nőtt, miközben a vendégéjszakák száma összességében az egy évvel korábbi szinten maradt. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 17 900 forint volt az időszak folyamán. Ez a mutató a budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (36 900 forint, azaz 145 euró) volt. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 13 300–17 700 forintos (52–70 eurós), az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 9100–11 000 forintos (36–43 eurós) szobaárat érvényesítettek. Az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaár-bevétel átlagosan napi bruttó 9700 forintot tett ki. A legmagasabb összeget (23 800 forintot) a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról (4200 forint) a Nyugat-Magyarországon található háromcsillagos egységek számoltak be. Mindkét mutató alacsonyabb volt, mint a megelőző év azonos időszakában. A bruttó szobaár-bevétel folyó áron összességében 2%-kal nőtt. Ennél számottevően nagyobb emelkedést a Balaton partján működő szállodák regisztráltak, jelentős csökkenés a kelet és a nyugat-magyarországi háromcsillagos egységekben volt. 2008. január–júniusban a megfigyelt egységekben az eltöltött vendégéjszakák száma nem változott az előző év azonos időszakában mérthez képest. A Balaton melletti háromcsillagos szállodákat a vendégéjszakák számának növekedése jellemezte. A megfigyelt időszakban a budapesti szállodákban minden kategóriában átlagosan 57% fölötti volt a szobakihasználtság, a vidéki hotelekben 43–55%-os kihasználtságot mértek. Júniusban a Balaton melletti négy- és ötcsillagos szállodák kivételével minden kategóriában alacsonyabb volt a foglaltság, mint májusban. Az év első három hónapját a gyenge, június hónapot az erős forint jellemezte, az euró árfolyama 236 és 266 forint között mozgott.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.