A név egy olyan, menetrend szerint közlekedő buszjárat rendszert takar, amelyik Tihanytól Balatonalmádiig, sőt Balatonfűzfőig összeköti a településeket, azok látnivalóit, attrakcióit, érdekesebb szolgáltatóit és a térségben szervezett rendezvényeket, hogy a turisták kényelmesen, a saját autó használatával járó korlátok nélkül élvezhessék mindazt a jót, amit ez a térség kínál nekik. Igazán az a furcsa, hogy az évszázados idegenforgalmi múlttal bíró térség csak most jutott el eddig. De ez talán csak még jelentősebbé teszi a kezdeményezést.
Mint Neuhold Zoltán elmondta, azt szeretnék, ha a turisták még jobban kihasználhatnák, élvezhetnék azokat a lehetőségeket, amiket ez a térség nyújtani tud. Ne jelentsen például akadályt egy boros programnál, vagy egy késő este máshol elköltött vacsoránál, hogy valaki nem ihat, mert vezetni kell. A buszjárattal elérhetőbbé válnak az esti koncertek, színházi előadások is, amik így a teljes térség minden vendégének igazi lehetőséget jelentenek mostantól.
A buszokra egy-egy szakaszra vagy az egész útvonalra is lehet jegyet váltani, sőt van napijegy is, amivel bárhol meg lehet szakítani az utazást, hogy megnézzünk egy programot, elidőzzünk egy pincében, majd újra folytassuk az utat. A buszokon idegenvezetők is segítik a térség bemutatását.
A járatok útvonalát úgy alakították ki, hogy lehetőleg minél több fontos attrakciót, köztük a strandokat, hajóállomásokat, nagy szálláshelyeket, de akár kisebb szolgáltatókat, például borházakat is érintsenek, ha a vállalkozó támogatásával hozzájárul a buszjárat népszerűsítésének költségeihez.
A most kezdődött, augusztus 26-án záruló tesztidőszakban hét élményjárat indul mindkét irányba. Tihanyból Balatonalmádiig illetve Fűzfőig délelőtt három, délután négy. Tihanyból az utolsó járat jelenleg este fél tízkor indul.
Balatonfűzfőről illetve Almádiból Tihanyba délelőtt kettő, délután öt járat megy. Az utolsó Almádiból Füred, Tihany felé 23:41-kor indul.
További három "Bortúra ajánlat" járatot is működtetnek délután négy és este kilenc közötti indulással, kétórás menetidővel.
Több szolgáltató kedvezményt, vagy valamilyen külön ajándékot, szolgáltatást is ad a busszal utazóknak.
Neuhold Zoltán elmondta, hogy a TDM szervezet a projekt megalapozására 1.5 millió forintos költséggel tanulmányt készíttetett, a működés idején pedig a kommunikációt és a marketinget végzik. A költségeket a bekapcsolódó szolgáltatók által fizetett támogatásokból finanszírozzák.
A járatokat egy tihanyi illetőségű vállalkozó, Surányi Attila működteti, aki korábban 15 éven át egy taxivállalkozást működtetett a fővárosban. Mint elmondta, saját bőrén, tihanyi vendégein keresztül is mindig érezte szükség lenne egy ilyen szolgáltatásra. Örül, hogy a TDM szervezetben társat talált a megvalósításhoz. A buszokat a Volán vállalattól bérli. A szezonra mintegy 10-15 milliós költséggel számol. Csak a működésből származó bevétellel számolhat, támogatást nem kap. Azt reméli, hogy a szolgáltatás megfelelő fogadtatásra talál a vendégek körében és mind neki, mind a térségnek hasznot hoz majd. Szeretné, ha a rendszer minél optimálisabban működne. Ha kell, ehhez a menetrenden is vállalkoznak. Első módosításként már a jövő héttől beállítanak egy Tihanyból este 11 óra után induló járatot, hogy többek között a füredi borhetek vendégei is megfelelő ideig szórakozhassanak, mielőtt Almádi felé elindulnak szállásukra.