Szombathelyé lett az 57. regisztrált helyi TDM-szervezet

A közelmúltban regisztrált helyi TDM-szervezetté nyilvánította az illetékes minisztérium turisztikai főosztálya a Savaria Turizmus Nonprofit Kft-t – derült ki a társaság által szervezett szombathelyi fórumon.

A Savaria Turizmus Nonprofit Kft-t 2011 áprilisában alapította Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Szombathelyi Többcélú Kistérségi Társulás, valamint a Szombathelyi Testvérvárosi egyesület azzal a céllal, hogy fellendítse, fejlessze Szombathely és térsége turizmusát.

A Savaria Turizmus Nonprofit Kft. Szombathely Megyei Jogú Város turisztikai cége. A Kft. 2011-es évre kitűzött legfőbb feladata volt, hogy helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) szervezetté alakuljon, Nemzetgazdasági Minisztérium által kibocsátott regisztrációs számmal rendelkezzen.

A Kft. szakmai regisztrációs dokumentációt nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Főosztályához, amelynek bíráló bizottsága döntött arról, hogy a Kft. megkaphassa a TDM regisztrációs számot, mellyel most már hivatalosan regisztrált helyi TDM szervezetté nyilvánították, az országban 57. ként.

A TDM regisztrációs szám megszerzése azt is jelenti, hogy a szervezet zöld utat kapott a turizmus fejlesztésére, azaz turisztikai pályázatok útján támogatási források nyílnak meg a Kft. és így Szombathely városa előtt.

A Kft. egyik jövő évi kitűzött feladata a Nyugat-Dunántúli Operatív Program NYDOP-2.3.1/A.11/ Helyi és térségi turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése című pályázatra benyújtani pályázati anyagát, mellyel 20- 50 millió Ft-os forrás nyerhető el a helyi TDM szervezetek számára.

A IV. TDM Fórum alkalmával a szombathelyi TDM szervezet tagjai együtt örültek a sikeres regisztrációnak, valamint megismerhettek egy másik helyi TDM szervezetet, a Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft-t, amely felépítésében hasonló a szombathelyivel, és már rendelkeznek nyertes pályázattal. A veszprémi TDM-menedzser, Dr. Lőrincz Katalin tartott eladást a szombathelyi szolgáltatók számára arról, hogy milyen lehetőségeket rejt a pályázat, milyen nehézségekkel kellett a veszprémi szervezetnek szembe néznie a pályázat során és milyen eredményeket értek el.

A regionális keret 2011-2013 között: 450 millió Ft helyi TDM szervezetek számára, és 200 millió Ft térségi TDM szervezetek számára. A támogatható pályázatok várható száma 2011-2013 között a Nyugat-dunántúli Operatív Program keretében összesen 10 db, melyből 8 helyi, 2 térségi.

A Kft. 2012. első negyed évében kívánja benyújtani a pályázatot, mely a következő megvalósítható feladatcsoportokat határozza meg: turisztikai termékfejlesztés, projektmenedzsment, turisztikai információs rendszer működtetése, folyamatos kapcsolattartás, együttműködés, marketingtevékenység, szemléletformálás, oktatás és képzés, monitoring, fogyasztói elégedettség mérése, visszagyűjtések mérése, infrastruktúra, eszközbeszerzés.

A Kft. stratégiai feladatának tekinti a város és térségének turisztikai szempontból történ fellendítését valamint a TDM szervezet fejlesztését, melyen keresztül hosszú távon az itt eltöltött vendégéjszaka szám növekedése, az ide érkező vendégek komfortérzetének, elégedettségének növelése, a turisták igényeihez alkalmazkodó fejlesztési irányok meghatározása és megvalósítása a cél.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.