Kényelmes, reggel kilenc órás járatindulás után kora délután már meg is érkeztünk Tallinnba. Az út során a pilóta még arról is tájékoztatta az utasokat, merre láthatják az utunkba eső fontosabb városokat. A rövid várakozás Prága modern és könynyen áttekinthető repülőterén gyorsan elröppent a kiváló vásárlási lehetőségeknek köszönhetően. Útközben Hana Smejkalovától, a légitársaság budapesti képviselet-vezetőjétől megtudtuk, hogy azért esett a választása Tallinnra, mert a magyarországi utasok körében különösen népszerűek a Czech Airlines baltikumi járatai a kedvező árak, a kitűnő csatlakozás és a színvonalas fedélzeti szolgáltatások miatt.
A tallinni légi kikötőből alig fél óra alatt jutottunk el a városközpontban, kiváló helyen fekvő négycsillagos Domina Inn Ilmarine szállodába. A több évszázados vámraktár épületeiben kialakított olasz lánchoz tartozó dizájnhotel szép és kényelmes, és csupán ötperces sétára fekszik a történelmi városmagtól, a kikötő pedig még ennél is közelebb van. Tallinn ráadásul csupán 80 kilométerre esik a finn fővárostól, Helsinkitől. Így nem is csoda a finn turistaáradat. A finnek „jóvoltából” viszont az árak emelkednek Tallinnban, bár a felújítások, fejlesztések, korszerűsítések is lendületesek, vagyis a pénzéért megfelelő minőséget kap az ember.
Önmagában a jó megközelíthetőség és az Észak-Európához viszonyított olcsóság azonban nem lenne elegendő Észtország turizmusának sikeréhez. Ehhez kell egy olyan viszonylag kicsi alapterületű, ezért látványos történelmi városmag, amely visszarepíti a turistát az időben a középkorba. Így, szó szerint, hiszen az épületek jelentős része az 1200–1500 évekből származik. A városháza például 600 éves, és itt található a középkori Európa legmagasabb temploma. Ráadásul mivel Tallinn már abban az időben is jómódú kereskedőváros volt, lakói megengedhették maguknak, hogy szép, magas házakat, gazdagon díszített templomokat emeljenek. A belvárosi éttermek jelentős része is évszázados múlttal, ennélfogva történelmi hangulattal büszkélkedhet, amint azt mi is láthattuk a Peppersack és a Daube vendéglők vastag falai között, óriási mestergerendái alatt. Vacsora után az éttermek egy része zenés-táncos lokállá válik, vendégmarasztató élő zenével és mediterrán vidékeket megszégyenítő hangulattal. A város mai képén az is látszik, hogy a háborúk elkerülték, bár ehhez nem kevés szerencse is kellett, hiszen a mai Észtország területén megfordultak dán, svéd és orosz hódítók, a középkor jelentős részében pedig a német lovagrend fennhatósága alatt állt. Az észtek azonban nem felejtették el nyelvüket és kultúrájukat, sem az erős német kulturális befolyás, sem a rövidebb ideig tartó, de annál intenzívebb orosz fennhatóság idején.
Tallinnon kívül is találunk számos érdekes látnivalót a hazánknál feleakkora országban, van vízesése, homokos tengerpartja, érintetlen természeti környezettel büszkélkedő szigetei és számos, gyönyörűen helyreállított régi kastélya. Hatalmas erdeit kitáblázott kerékpárutakon is felfedezhetjük. Érdemes felkeresni a fővárosban Nagy Péter cár nyári rezidenciáját, az északi barokk stílusú Kadriorg palotát, illetve a Tallinntól nyugatra fekvő Palmse udvarházat, amelyet a leggyönyörűbb vidéki kastélyként tartanak számon.
Keleti nyitás és törzsutasok
A Czech Airlines új stratégiájában kiemelt szerepet kaptak a volt szovjet utódállamok, ennek keretében Tbiliszibe, Jerevánba, Almatyba, Rosztovba, valamint a három balti fővárosba indítanak hetente többször járatokat. A prágai átszállás során a várakozás gyorsan elröppen a nagy alapterületű, kényelmes Business, V.I.P. és Crystal várótermekben. A légitársaság különleges előnyöket biztosít törzsutasai számára. Nem csupán jó csatlakozási lehetőségeket és versenyképes árakat ajánl, hanem olyan pluszszolgáltatásokat nyújt nekik, mint az automatikus upgrade business osztályra, a dedikált várótermek használata a kártyabirtokosok és egy fő kísérő számára és a különböző pontgyűjtő szolgáltatások. A kártyabirtokosok továbbá külön gyorssávon csekkolhatnak be a prágai repülőtéren, és feladott csomagjaik esetében magasabb súlyhatár érvényesül.
Menetrend
Budapest–Tallinn naponta
OK787 járat 9.05–10.15 Budapest–Prága
OK878 járat 11.25–14.35 Prága–Tallinn
OK789 járat 19.15–20.20 Budapest–Prága
OK876 járat 21.15–00.20 Prága–Tallinn
Tallinn–Budapest naponta
OK877 járat 5.20–06.30 Tallinn–Prága hét közben, illetve 6.35–7.45 szombat és vasárnap
OK786 járat 7.15–8.20 Prága–Budapest hét közben
OK790 járat 11.55–13.15 Prága–Budapest szombat és vasárnap
OK879 járat 15.20–16.30 Tallinn–Prága naponta, kivéve szombat
OK788 járat 17.25–18.30 Prága–Budapest