A szállodákba ma a vendégek többsége közvetítő oldalakon keresztül érkezik – e fontos témáról szólt az első előadás Gyenes Ákos (BDO, online-szakértő) tolmácsolásában.
A kevesebb mindig több
Aki kiemelte, nem érti, hogy a hazai szállodák nagy része miért nem fektet még mindig elegendő hangsúlyt saját weboldalának fejlesztésére. Inkább kifizetnek milliókat az ismert közvetítő oldalaknak (Booking.com, szallas.hu), mintsem minimális befektetéssel informatív és felhasználóbarát oldalt hoznának létre. Amire azonban a saját oldal létrehozásánál figyelni kell: kizárólag aktuális tartalmak legyenek azon feltüntetve, ezen belül a főoldalon egy-két konkrét üzenet legyen, más semmi.
A minőségi képek és videók is alapfeltételek, hiszen a vendégek többsége ezek alapján dönti el, hogy ott száll-e meg vagy keres másik helyet. Gyakori hiba, hogy a szállodai weboldalok nem automatizáltak mobiltelefonokra, azaz nem szerkeszti át magát, ha mobiltelefonon keresik fel.
Feljebb a szobaárakkal!
Kerekasztal címén négy szállodaigazgató ült ki a többiek elé, és beszámoltak a többieknek ez évi tapasztalataikról. „Ahhoz, hogy kitörjünk a lefelé vezető spirálból, egy lehetőség adódott: teljes felújításba kezdtünk, amihez egy fillér állami támogatást nem nyertünk el soha, önerőből végeztük”, mondta a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő ház, a Hotel Victoria igazgatója, ifj. Pálmai Zoltán. Aki kiemelte, minden fővárosi ház célja, hogy ne legyen végre Budapest híresen „cheap destination”, hanem végre mindenki próbáljon olyan árakat kérni a szobákért – amennyit valóban érnek.
Kormány Balázs (Accor) is mélyen egyetértett ezzel, hozzátéve, láncuknál az idei év jóval sikeresebb volt, mint a tavalyi, igaz, ehhez nagyban hozzájárult azm hogy mind a három-, mind négycsillagos házaikban sokat költöttek felújítási munkálatokra.
„Jobb lenne, ha három km-re arrébb lenne a házunk”, ezzel a meglepő kijelentéssel kezdte mondandóját egy fővároshoz közeli ház első embere, Nádas Gábor (Thermal Hotel Visegrád). Aki elmondta, ha Komárom-Esztergom megyéhez tartoznának, nem pedig Pest megyéhez, könnyebb anyagi helyzetben lennének. De mindezek ellenére az idei évük jobb volt, mint a tavalyi, amely idáig a mélypontnak számított házuk életében. Bár az idei sem kezdődött jól: az első három hónap tragikus volt, áprilistól kezdett nőni a vendégszám. „Az online közvetítők leverik az árakat”, állapította meg a visegrádi vezérigazgató, valamint aláhúzta a közösségi oldalak fontosságát. Ők például ott hirdetnek akciókat (18 ezer követővel), és gyakran előfordul, hogy az utolsó napokon adnak el 20-30 szobát.
Krausz György (Danubius) pedig arra figyelmeztetett, hogy bár idei eredményeik a 2007. évit megközelítetik, senki ne gondolja, hogy ez jónak számít.
Közösségi média sorrend
A délutáni program Lévai Richárd (RG Stúdió) közösségi media szakértő prezentációjával kezdődött a turizmus és a közösségi média kapcsolatáról. Hazánkban a Facebook a nyertes 4,6 millió felhasználóval. A Youtube 1,5 millió hazai felhasználót tud felmutatni, ennek nagy részét a fiatal korosztály adja. A Facebook riválisaként számontartott Google Plus-t jelenleg 1,025 millió internetező használja, azonban azt tudni kell, hogy felhasználóik többsége nem végez aktív tevékenységet.
A további sorrend: Pinterest (580 ezer), Instagram (460 ezer) Twitter ( 445 ezer) és említést érdemel a közép- és felső vezetők körében népszerű Linkedln (170 ezer) is. A már említett közösségi oldalak mellett érdemes figyelmet fordítani a Forsquare-re, ahol tudnak “checkolni” a vendégek, a Printerest-re és a véleményformáló, az egyik legmeghatározóbb közösségi platformra, a Tripadvisor-ra.
Ki a legfontosabb kellék?
A szállodai háznézésről tartott informatív prezentációt Parti János (Budapest Kempinski), aki kiemelte a vezetők felelősségét, valamint azt, nem mindegy, ki vezeti körbe a vendéget, nem megoldás a „valaki a sales-ről”, ahogy az gyakran tapasztalható. Egyedi legyen a vezetés, és naprakész legyen a házigazda a házban éppen zajló programokról. A hallban illik várni a vendéget, de nem kell neki mindent megmutatni, csakis azt, ami valóban fontos számára. A siker kulcsa lehet a ház azon szolgáltasainak kihangsúlyozása, amire a látogató valóban kiváncsi, és ennél is meghatározóbb lehet, ha megtudja, hogy ebből számára mi a haszna. De a legfontosabb, emelte ki végezetül ismét a szakember, hogy a ház legfontosabb „kelléke” maga az igazgató, azaz ha egy mód van rá, ő mindig üdvözölje a látogatót.
Forrás: Turizmus Online