Tanácsok a sikeres üzemeltetéshez

Beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének november 20-án a Danubius Hotel Gellértben tartott 40. közgyűlésének első napjáról. 

A szállodákba ma a vendégek többsége közvetítő oldalakon keresztül érkezik – e fontos témáról szólt az első előadás Gyenes Ákos (BDO, online-szakértő) tolmácsolásában. 

A kevesebb mindig több

Aki kiemelte, nem érti, hogy a hazai szállodák nagy része miért nem fektet még mindig elegendő hangsúlyt saját weboldalának fejlesztésére. Inkább kifizetnek milliókat az ismert közvetítő oldalaknak (Booking.com, szallas.hu), mintsem minimális befektetéssel informatív és felhasználóbarát oldalt hoznának létre. Amire azonban a saját oldal létrehozásánál figyelni kell: kizárólag aktuális tartalmak legyenek azon feltüntetve, ezen belül a főoldalon egy-két konkrét üzenet legyen, más semmi.

A minőségi képek és videók is alapfeltételek, hiszen a vendégek többsége ezek alapján dönti el, hogy ott száll-e meg vagy keres másik helyet. Gyakori hiba, hogy a szállodai weboldalok nem automatizáltak mobiltelefonokra, azaz nem szerkeszti át magát, ha mobiltelefonon keresik fel.

Feljebb a szobaárakkal!

Kerekasztal címén négy szállodaigazgató ült ki a többiek elé, és beszámoltak a többieknek ez évi tapasztalataikról. „Ahhoz, hogy kitörjünk a lefelé vezető spirálból, egy lehetőség adódott: teljes felújításba kezdtünk, amihez egy fillér állami támogatást nem nyertünk el soha, önerőből végeztük”, mondta a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő ház, a Hotel Victoria igazgatója, ifj. Pálmai Zoltán. Aki kiemelte, minden fővárosi ház célja, hogy ne legyen végre Budapest híresen „cheap destination”, hanem végre mindenki próbáljon olyan árakat kérni a szobákért – amennyit valóban érnek.

Kormány Balázs (Accor) is mélyen egyetértett ezzel, hozzátéve, láncuknál az idei év jóval sikeresebb volt, mint a tavalyi, igaz, ehhez nagyban hozzájárult azm hogy mind a három-, mind négycsillagos házaikban sokat költöttek felújítási munkálatokra.

„Jobb lenne, ha három km-re arrébb lenne a házunk”, ezzel a meglepő kijelentéssel kezdte mondandóját egy fővároshoz közeli ház első embere, Nádas Gábor (Thermal Hotel Visegrád). Aki elmondta, ha Komárom-Esztergom megyéhez tartoznának, nem pedig Pest megyéhez, könnyebb anyagi helyzetben lennének. De mindezek ellenére az idei évük jobb volt, mint a tavalyi, amely idáig a mélypontnak számított házuk életében. Bár az idei sem kezdődött jól: az első három hónap tragikus volt, áprilistól kezdett nőni a vendégszám. „Az online közvetítők leverik az árakat”, állapította meg a visegrádi vezérigazgató, valamint aláhúzta a közösségi oldalak fontosságát. Ők például ott hirdetnek akciókat (18 ezer követővel), és gyakran előfordul, hogy az utolsó napokon adnak el 20-30 szobát.

Krausz György (Danubius) pedig arra figyelmeztetett, hogy bár idei eredményeik a 2007. évit megközelítetik, senki ne gondolja, hogy ez jónak számít.

Közösségi média sorrend

A délutáni program Lévai Richárd (RG Stúdió) közösségi media szakértő prezentációjával kezdődött a turizmus és a közösségi média kapcsolatáról. Hazánkban a Facebook a nyertes 4,6 millió felhasználóval. A Youtube 1,5 millió hazai felhasználót tud felmutatni, ennek nagy részét a fiatal korosztály adja. A Facebook riválisaként számontartott Google Plus-t jelenleg 1,025 millió internetező használja, azonban azt tudni kell, hogy felhasználóik többsége nem végez aktív tevékenységet.

A további sorrend: Pinterest (580 ezer), Instagram (460 ezer) Twitter ( 445 ezer) és említést érdemel a közép- és felső vezetők körében népszerű Linkedln (170 ezer) is. A már említett közösségi oldalak mellett érdemes figyelmet fordítani a Forsquare-re, ahol tudnak “checkolni” a vendégek, a Printerest-re és a véleményformáló, az egyik legmeghatározóbb közösségi platformra, a Tripadvisor-ra.

Ki a legfontosabb kellék?

A szállodai háznézésről tartott informatív prezentációt Parti János (Budapest Kempinski), aki kiemelte a vezetők felelősségét, valamint azt, nem mindegy, ki vezeti körbe a vendéget, nem megoldás a „valaki a sales-ről”, ahogy az gyakran tapasztalható. Egyedi legyen a vezetés, és naprakész legyen a házigazda a házban éppen zajló programokról. A hallban illik várni a vendéget, de nem kell neki mindent megmutatni, csakis azt, ami valóban fontos számára. A siker kulcsa lehet a ház azon szolgáltasainak kihangsúlyozása, amire a látogató valóban kiváncsi, és ennél is meghatározóbb lehet, ha megtudja, hogy ebből számára mi a haszna. De a legfontosabb, emelte ki végezetül ismét a szakember, hogy a ház legfontosabb „kelléke” maga az igazgató, azaz ha egy mód van rá, ő mindig üdvözölje a látogatót.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.