Az amerikai Marriott International története egy üdítőital-kiméréssel kezdődött 1927-ben az Egyesült Államokban. 75 év leforgása alatt, napjainkra a világ egyik legnagyobb szállodavállalatává nőtte ki magát a kis családi vállalkozás. Ma 2800 szállodát üzemeltetnek a világ 69 országában. A cég vezetősége az elkövetkező években növelni szeretné piaci részesedését az öreg kontinensen. Úgy tervezik, hogy 2006 végére a kontinentális Európában portfóliójuk 92 szállodából áll majd, 22 és félezer szobával, 21 országban. Mindez a jelenlegi állapothoz képest 11 százalékos bővülést jelent a létesítményeik számában, és 9-et a szobakapacitásban.
A szállodaiparban kizárólag üzemeltetőként tevékenykedő Marriott International az európai kontinens piacain idáig 5 márkát vezetett be (JW Marrott Hotels & Resorts, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels & Resorts Courtyard by Marriott, Marriott Executive Apartments). Ezenkívül két partnerszállodalánc, a Ritz- Carlton és a Ramada International házait működteti.
A jelenlegi piaci viszonyok között az elkövetkező évek favoritjának a Courtyard szállodák ígérkeznek. Nagy a kereslet a négycsillagos márkához tartozó, megfizethető árszínvonalú, minőségi üzleti hotelekre, amelyek rést tölthetnek be az európai szálláshelyek piacán. Az elkövetkező hónapoktól egymás után nyílnak a Courtyard szállodák Rómában, Brüsszelben, 2005 során pedig Prágában, Münchenben és Berlinben. A partnervállalat Ramada pozícióit is erősíteni kívánják, amely szintén négycsillagos, középvezetői réteget célzó üzleti szállodákat képvisel a piacon. Budapesten idén nyílt egy Ramada-ház nyár elején. Az év hátralévő részében még 3-at adnak át Svédországban, 7-et pedig Amszterdamban.
Keleti szomszédunknál, Romániában még nem telítődött a luxusszállodák piaca. Bukarest növekvő presztízsét jelzi, hogy tavaly márciusban az európai kontinensen itt nyitottak először a legmagasabb Marriott kategóriát képviselő J. W. Marriott szállodát. A cég európai igazgatósága 2004-ben nagy hangsúlyt fektetett a keleti térségre is. A bukaresti mellett nyitottak még házakat az örményországi Jerevánban és a Moszkvához közeli Szamarában.
A vállalat idei legnagyobb büszkesége a Berlin Marriott Hotel, ahol a sajtóeseményre is sor került. A társaság nagy fantáziát lát Berlinben, amely London és Párizs mellett az egyik leglátogatottabb európai nagyváros. Tavaly 4,95 millió vendég 11,3 millió vendégéjszakát töltött el itt. Az idei év első negyedében 29 százalékkal több külföldi turista kereste fel a metropolist, mint a tavalyi év azonos időszakában, az elmúlt 3 évben pedig 13 000-ről 76 000-re emelkedett a szállodai ágykapacitás.
A berlini Potsdamer Platzon épült ötcsillagos Marriott fel van készülve a növekvő keresletre. A 2004 januárjában megnyílott 379 szobás szállodát a német főváros jelenlegi legnagyobb hoteljeként tartják számon. A ház büszkesége, az égbeszökő átrium, amelynek falát egy rézlapokból és 28 000 apró izzóból álló 35 méter magas, meleg tónusú fényinstalláció díszíti.
A szálloda érdekessége még, hogy egy jazzrádiócsatorna stúdiójának ad otthont, étterme pedig számít a helyi lakosokra is. A szállodai vendéglátóegységektől idegenkedők megnyeréséért még álcázni is hajlandók az utcára nyíló egységet, például azzal, hogy gondosan mellőzik a Marriott logót a homlokzaton, a szalvétákon és a gyertyatartókon.
A Marriott Európában az olasz piacon is nagyra törő terveket dédelget. Idén számos szállodát – köztük egy luxuskategóriájú Renaissance házat – ad át Olaszországban, jövőre pedig a kontinens legnagyobb kongresszusi központjában található római hotel üzemeltetésébe kezd. A most épülő kongresszusi palota paraméterei önmagukért beszélnek: 5400 m2 kiállítói terület, 42 konferenciaterem és egy 3500 fős befogadóképességű rendezvényterem 10 futballpályányi parkkal.
A hozzá tartozó 601 szobás Marriott Rome Park elsősorban a konferenciaturizmusra rendezkedik be, de széles körű well-nessszolgáltatásaival nagy hangsúlyt fektet az üzletemberek kikapcsolódására is. A szállodavállalat bízik új egysége sikerében, mivel egy évvel a nyitás előtt már 55 000 előfoglalás érkezett. A 100 millió eurós ráfordítással épülő kongresszusi komplexum vonattal 10 perc alatt elérhető lesz az olasz főváros Fiumicino repülőteréről.
A szállodavállalat az üzleti és városlátogató turizmus mellett az egészségturisztikai szegmensből is igyekszik kivenni a részét. Resortjaik golf- és wellness-szállodaként üzemelnek a mediterrán térség tengerpartjain. A mallorcai egységük után tavaly nyitották meg Dénia névre keresztelt szállodájukat Alicantén, 2005 januárjában pedig Portugáliában adják át legújabb golfszállodájukat.