A helyzet romlik, hiszen 10 éven belül várhatóan háromszor annyi légi utas lesz, mint ma. Ennek ellenére a QBE Atlasz Biztosító adatai szerint a hazai utazók elenyésző, mindössze 35 százaléka köt poggyászbiztosítást is tartalmazó utasbiztosítást, míg ez az arány az EU-ban 80 százalék.
A magyar utazók alig 35 százaléka biztosítja külföldi látogatásait, az Unión belüli utakat pedig még kevesebben, miközben a britek 90, de a lengyeleknek is 60 százaléka gondoskodik ily módon utazása nyugalmáról. Tapasztalatok szerint tehát a magyarok utasbiztosítás szempontjából megkülönböztetik a hosszabb és rövidebb utakat, miközben a statisztikák semmilyen összefüggést nem mutatnak az út hossza, időtartama és a poggyász eltűnése között − hívja fel a figyelmet a korábban magyar utasbiztosítóként ismert Atlasz Biztosító, ma QBE Atlasz Biztosító néven működő cég szakértője. Dr. Horváth Péter emlékeztetett, ez év márciusában a Heathrow új 5-ös terminálján két hét alatt 28 ezer csomag veszett el.
Egyforma eséllyel tűnhet el a poggyász nagyobb vagy kisebb reptereken, és az sem befolyásolja érdemben ennek esélyét, hogy melyik légitársasággal utazunk. Fontos viszont, hogy át kell-e szállnunk az utazás során, mert a vizsgálatok szerint csomagjainkra a legnagyobb veszélyt éppen ezek jelentik. A több járattal utazók közül százból háromnak a poggyászát rossz helyre szállítják, míg az egy vonalon közlekedők 1,4 százaléka nem kapja meg csomagját a leszálláskor. Az eltűnt csomagok tulajdonosainak 15 százaléka egyáltalán nem, vagy csak hetekkel később kapja vissza holmiját.