Többet költöttek idén a külföldiek

A tavalyi azonos időszakhoz képest a külföldiek 14 százalékkal többet, 815 milliárd forintot költöttek hazánkban az idei első kilenc hónapban, amelyből a turisztikai motivációval utazók költése 557 milliárd forintot tett ki. A külföldi látogatók száma és a külföldiek által a hazánkban eltöltött éjszakák száma tavalyhoz képest lényegesen nem változott a Központi Statisztikai Hivatal nemzetközi utazásokról szóló jelentése szerint.

A külföldi látogatók 2008 első kilenc hónapjában összesen 815 milliárd forintot költöttek el hazánkban. A turisztikai motivációval utazók pénzköltése az utasforgalmi export 68%-a, 557 milliárd forint volt, 12%-kal több, mint az előző évben. Az egynapos látogatásokból származott a bevételek 29%-a (234 milliárd forint), ami az előző év azonos időszakához viszonyítva nagymértékű (28%) növekedést mutat.

A több napra hazánkba látogatók 581 milliárd forint értékben vették igénybe hazánk turisztikai szolgáltatásait. Kiadásaik nagy része, 70%-a a szabadidős utakhoz, 19%-a üzleti utakhoz kötődött.

2008 január-szeptemberében a tavalyi azonos időszakhoz képest sem az egy napra hazánkba látogatók, sem a többnapos utazók száma nem változott lényegesen. A külföldi látogatók által eltöltött összes idő 78 millió nap volt, ami szintén megegyezik a tavalyi év I–III. negyedévének adatával.

Az egy napra látogatók csaknem fele átutazó volt ezen időszak alatt. Turisztikai céllal érkezett az egy napra látogatók 17%-a, ami 0,6 százalékpontos növekedést mutat a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. Az érkezések számát tekintve turisztikai céllal a legtöbben Ausztriából és Szlovákiából érkeztek hazánkba. A kirándulók aránya Ausztria esetében 35%, Horvátország és Szlovákia esetében 22–23% körüli volt.

A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 86%-a turisztikai céllal érkezett, 14% volt az üzleti utazók aránya. A több napra látogatók a legnagyobb számban Németországból és Ausztriából jöttek. A több napra érkező külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióink Budapest (40%) és Nyugat-Dunántúl (25%) voltak.

Az időszakban külföldre látogató honfitársaink 554 milliárd forintot költöttek el az országhatáron kívül. A kiadások 67%-a, 371 milliárd forint kötődött a turisztikai motivációval utazókhoz, ami – folyó áron – 19%-kal több, mint egy évvel ezelőtt, ám ez korántsem jelenti csupán a turisztikai szolgáltatások vásárlását. A magyar állampolgárok 13,5 millió alkalommal utaztak külföldre, 1%-kal több utazást tettek, mint a megelőző év ugyanezen időszakában. Ezen belül az egynapos utazások száma 2%-kal csökkent, a többnapos utazásoké 7%-kal nőtt. Turisztikai motivációjú utazások adták az egynapos utazások 31, illetve a többnapos utazások 85%-át.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.