Immáron hatéves múltra tekint vissza maga a kezdeményezés, amelyet a BTH Kht. részvételével közép-európai városok turisztikai promóciós szervezetei indítottak a szeptember 11-i terrortámadás után bekövetkezett turisztikai visszaesés ellensúlyozására, illetve az amerikai turisták visszacsábítására. Az eredetileg Seven Stars of Central Europe néven, Bécs, Berlin, Budapest, Drezda, München, Prága és Salzburg által indított promóciós akciók és road show-k keretében a szakmai szervezeteknek, a rendelkezésére álló marketingeszközök koncentrált felhasználásával, a korábbinál sokkal hatékonyabb jelenlétet sikerült elérni az óriási tengerentúli utazási piacon. A városok kooperációjával párhuzamosan egy hasonló együttműködés is létrejött Central Europe Experience néven a cseh, lengyel, magyar, német, osztrák és szlovák nemzeti turisztikai hivatalok amerikai képviseletei között. Az azonos céllal alakult két tömörülés két éve egyesítette erejét, és tavaly már közös road showt szerveztek a nyugati part négy nagyvárosába, amelynek sikerén felbuzdulva idén februárban újabb akció valósulhatott meg. Ezúttal Tampa, Houston, Dallas és Atlanta turisztikai szakembereit, tour-operátorait és programértékesítő irodáit vették célba. A két társaság a BTH részvételével a jövőben is tervez hasonló road show-kat, közös hírlevelet, hirdetési akciókat, amelyekhez az idei évtől már Pozsony is csatlakozott, és hamarosan egy lengyel nagyváros belépése is várható. Fekete László ügyvezető szerint, Budapest turizmusa számára a nemzetközi együttműködés igen fontos, hiszen az USA a főváros tíz legfontosabb küldő országának egyike, jelentős jövőbeni potenciálokkal, mindazonáltal a piac nagyságából adódóan önállóan nagyon nehéz lenne áttörő eredményeket elérni a turisztikai promócióban.
Tovább erősödik a Stars of Central Europe összefogás
A napokban együttműködési megállapodás aláírásával erősítette meg a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. részvételét a Stars of Central Europe nemzetközi kooperáció 2008-as turisztikai projektjeiben.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.