Vagyis ha mégis gond lenne, a befizetett összeg 120 százalékát fizeti vissza. A reklám nem maradt hatástalan. A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mondta el Molnár Gabriella, a szakmai szervezetelnöke a gazdasági lapnak. Az online utazásszervező honlapján található hirdetés azt a látszatot kelti, mintha a többi irodával szerződő ügyfél nem lenne biztonságban – emelte ki a lapnak az elnök, és hozzátette: ezzel a Travia.hu a versenyszabályokat és a reklámtörvény előírásait is sérti. Molnár Gabriella számára nem világos az sem, honnan vette a Travia a pórul járt utasokkal kapcsolatos adatot, illetve hogy ez utóbbi minősítésen tulajdonképpen mit is ért. A vagyoni biztosíték, amelyet az irodák fizetnek olyan magas, hogy az gyakorlatilag minden utas hazahozatalára, illetve kártalanítására elegendő.
A lap megszólaltatta a Travia.hu Kft. egyik tulajdonosát, Szabó Zsoltot is, aki elmondta: a cége számára az a legfontosabb, hogy megbízható legyen és annak is látsszon. Ezt kívánták jelezni a honlapon közöltekkel is. Nem állítja, hogy bármely iroda rossz lenne, azt viszont hangsúlyozza, saját partnerei megbízhatóak, és ha tévedne, annak vállalja a következményeit: a befizetett díjnál többet ad vissza. A tavaly pórul járt utasokra vonatkozó adat Szabó Zsolt saját becslése.