A többségükben az ország eldugott keleti, északi és déli csücskeiben fekvő 33 kistérség turisztikai kínálatát az élményközpontú pedagógia módszereivel dolgozták fel, az eredmény egy 400 oldalas online kiadvány, amelyben a pedagógusok az osztálykirándulás megszervezéséhez szükséges minden fontos információt – látnivalók, szálláshelyek, étkezési lehetőségek – megtalálnak. A hiánypótló, hasznos információcsomag a http://www.nfu.hu/lhh_turizmus oldalon található.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Leghátrányosabb Helyzetű Kistérségek Fejlesztési Programirodája (LHH FPI) a „méltányos turizmus” kifejezést használja a hátrányos helyzetű térségekbe irányuló vendégforgalom leírására. Definíciójuk szerint „A „méltányos turizmus” kifejezés tartalma még nem eléggé ismert az országban, egyik fontos ismérve alapján úgy írható le, mint olyan tudatosan választott utazás, mellyel a meglátogatott hátrányos helyzetű térség gazdasági növekedéséhez járul hozzá a látogató, mivel ott száll meg, ott étkezik, ott veszi meg a belépőjegyeket. Magyarország leghátrányosabb helyzetű kistérségeiben rengeteg az izgalmas látnivaló: nemzeti parkok, középkori várak, változatos természeti jelenségek, Árpád-kori templomok, történelmi borvidékek és még hosszan sorolhatnánk.”
A munkára az élményközpontú pedagógia két ismert képviselőjét, Kopcsik Istvánt és Zsédenyi Juditot kérték fel, akik egy 400 oldalas, képekkel és konkrét kirándulás-ajánlatokkal megspékelt kiadványban foglalták össze elgondolásaikat. Az NFÜ arra kéri azokat, akiknek a publikált programajánlatokkal kapcsolatban bármilyen jellegű észrevétele van (pl. további attrakciók, vagy szálláslehetőségek bemutatására vonatkozó igény), a [email protected] címen jelezzék.