A tanulmány a negyedik a két szervezet együttműködésében készült, a legjobb gyakorlatokat bemutató ún. „best practice” kézikönyvek sorában (a nemzeti turisztikai hivatalok és a desztinációs marketing szervezetek marketingtevékenységének hatékonyságvizsgálatát ismertető kézikönyv 2003-ban, a turisztikai szegmentációs kézikönyv 2007-ben került kiadásra).
A kézikönyv célja, hogy gyakorlati és felhasználóbarát eszközt nyújtson a desztinációs menedzsment szervezetek, illetve a turisztikai előrejelzésekkel foglalkozó szakemberek számára. Figyelembe véve, hogy a turisztikai kereslet alakulását számos külső tényező (például gazdasági helyzet, üzemanyagárak, természeti katasztrófák, klímaváltozás stb.) befolyásolja, a döntéshozók számára egyre fontosabb ezen folyamatok nyomon követése. A kézikönyv az előrejelzés alaptechnikáival ismerteti meg az olvasókat, kiemelve az egyes módszerek előnyeit és hátrányait. A gyakorlati példák ismertetése mellett a kézikönyvhöz egy excel file is tartozik, ami néhány konkrét módszert tartalmaz.
A kézikönyv a European Travel Commission www.etc-corporate.org címen elérhető honlapján keresztül vásárolható meg (ára 45 euró).