A kiadvány részletes betekintést nyújt a szegmentáció elméleti hátterébe, a lehetséges piacszegmentációs technikákba. A nemzeti turisztikai hivatalok körében végzett felmérés eredményei az egyes országok jelenlegi gyakorlatát ismertetik. Az elméleti információk mellett a kézikönyv számos esettanulmányt is bemutat, köztük például a brit nemzeti turisztikai hivatal gyakorlatát az indiai és a japán piacon, a „UKOK” kampányt vagy a Massachusetts-i életstílus-szegmentációt. A kézikönyv továbbá részletes útmutatást nyújt a szegmentáláshoz. A tanulmány a desztinációs marketing szervezetek mellett minden, a turizmusban érdekelt vállalkozás számára is értékes és hasznos információkkal szolgál. A kézikönyvhöz kapcsolódóan megrendezésre kerülő szakmai szemináriumnak várhatóan Amszterdam ad otthont 2007. december 6-7-én.
A most megjelent tanulmány a második a két szervezet együttműködésében készült, a legjobb gyakorlatokat bemutató úgynevezett „best practice” kézikönyvek sorában. 2003-ban a nemzeti turisztikai hivatalok és a desztinációs marketing szervezetek marketingtevékenységének hatékonyságvizsgálatát ismertető kézikönyvet publikáltak, a turisztikai előrejelzések kézikönyvét pedig a közeljövőben véglegesítik.