Turizmusföldrajzi szimpózium

Múlt hét pénteken a hazai turizmusföldrajzzal foglalkozó szakemberek színe-java részt vett azon a tanácskozáson, amelyet a Kodolányi János Főiskola, a Magyar Tudományos Akadémia Földrajztudományi Kutatóintézete valamint a Magyar Földrajzi Társaság szervezett Budapesten.

Az 1. Magyar Turizmusföldrajzi Szimpózium megnyitóján Kovács Miklós, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium megbízott szakállamtitkára ismertette a kormányzat turizmusfejlesztéssel kapcsolatos terveit. Kiemelte, hogy a hét hazai régióban 410 projekt áll készen arra, hogy a várhatóan október-novemberben kiírásra kerülő ROP-os pályázatokon induljanak, ezek közül 150 kereskedelmi szálláshely-fejlesztés, 260 attrakciófejlesztés, 100 pedig a desztinációmenedzsment szervezet kiépítését célozza. Kovács Miklós azt is elmondta, hogy néhány héten belül kiírhatják a Tüskecsarnok PPP-konstrukcióban történő hasznosítására vonatkozó pályázatot, melynek keretében 6-8 milliárd forintnyi magánbefektetésnek kellene kiegészíteni az uniós forrásokból biztosítható körülbelül kétmilliárd forintos támogatást. Októberre megjelenik az az útmutató, amelynek célja, hogy segítsen az érdekelteknek a TDM-szervezetek kialakításában.
Aubert Antal, a Pécsi Tudományegyetem professzora előadásában kiemelte, hogy a turizmusban is globális sztenderdek alakulnak ki, előtérbe kerülnek az új típusú desztinációk (mélytenger, űr), adott esetben egy tematikus szálloda önmagában is vonzerő lehet. A desztinációk népszerűségének változására egy példa, hogy – fejlesztések híján - Pécs kiesett a legtöbb vendégéjszakát realizáló hazai városok top 10-es listájából. A 2002 óta örvendetesen fejlődő belföldi turizmussal kapcsolatban felhívta a figyelmet, hogy az 1990-es évek közepén óriási visszaesés volt ezen a téren.
Csordás Imre, a Szegedi Tudományegyetem kutatója arra hívta fel a figyelmet, hogy manapság alig 1000 üdülőcélú ingatlan épül évente Magyarországon, míg az 1970-es évek közepén egy év alatt csak Somogy megyében ennél többet húztak fel. Rátz Tamara, a Kodolányi János Főiskola oktatója a vertikális integráció egy érdekes példáját említette. Az easyJet légitársaság egészen szerteágazó vállalatbirodalmat épített ki easyGroup néven, amely tucatnyi eltérő szolgáltatást (pizzarendelést, költöztetést és illatszer-forgalmazást) kínál az autóbérlésen és szállásfoglaláson túl.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.