Az 1. Magyar Turizmusföldrajzi Szimpózium megnyitóján Kovács Miklós, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium megbízott szakállamtitkára ismertette a kormányzat turizmusfejlesztéssel kapcsolatos terveit. Kiemelte, hogy a hét hazai régióban 410 projekt áll készen arra, hogy a várhatóan október-novemberben kiírásra kerülő ROP-os pályázatokon induljanak, ezek közül 150 kereskedelmi szálláshely-fejlesztés, 260 attrakciófejlesztés, 100 pedig a desztinációmenedzsment szervezet kiépítését célozza. Kovács Miklós azt is elmondta, hogy néhány héten belül kiírhatják a Tüskecsarnok PPP-konstrukcióban történő hasznosítására vonatkozó pályázatot, melynek keretében 6-8 milliárd forintnyi magánbefektetésnek kellene kiegészíteni az uniós forrásokból biztosítható körülbelül kétmilliárd forintos támogatást. Októberre megjelenik az az útmutató, amelynek célja, hogy segítsen az érdekelteknek a TDM-szervezetek kialakításában.
Aubert Antal, a Pécsi Tudományegyetem professzora előadásában kiemelte, hogy a turizmusban is globális sztenderdek alakulnak ki, előtérbe kerülnek az új típusú desztinációk (mélytenger, űr), adott esetben egy tematikus szálloda önmagában is vonzerő lehet. A desztinációk népszerűségének változására egy példa, hogy – fejlesztések híján - Pécs kiesett a legtöbb vendégéjszakát realizáló hazai városok top 10-es listájából. A 2002 óta örvendetesen fejlődő belföldi turizmussal kapcsolatban felhívta a figyelmet, hogy az 1990-es évek közepén óriási visszaesés volt ezen a téren.
Csordás Imre, a Szegedi Tudományegyetem kutatója arra hívta fel a figyelmet, hogy manapság alig 1000 üdülőcélú ingatlan épül évente Magyarországon, míg az 1970-es évek közepén egy év alatt csak Somogy megyében ennél többet húztak fel. Rátz Tamara, a Kodolányi János Főiskola oktatója a vertikális integráció egy érdekes példáját említette. Az easyJet légitársaság egészen szerteágazó vállalatbirodalmat épített ki easyGroup néven, amely tucatnyi eltérő szolgáltatást (pizzarendelést, költöztetést és illatszer-forgalmazást) kínál az autóbérlésen és szállásfoglaláson túl.
Aubert Antal, a Pécsi Tudományegyetem professzora előadásában kiemelte, hogy a turizmusban is globális sztenderdek alakulnak ki, előtérbe kerülnek az új típusú desztinációk (mélytenger, űr), adott esetben egy tematikus szálloda önmagában is vonzerő lehet. A desztinációk népszerűségének változására egy példa, hogy – fejlesztések híján - Pécs kiesett a legtöbb vendégéjszakát realizáló hazai városok top 10-es listájából. A 2002 óta örvendetesen fejlődő belföldi turizmussal kapcsolatban felhívta a figyelmet, hogy az 1990-es évek közepén óriási visszaesés volt ezen a téren.
Csordás Imre, a Szegedi Tudományegyetem kutatója arra hívta fel a figyelmet, hogy manapság alig 1000 üdülőcélú ingatlan épül évente Magyarországon, míg az 1970-es évek közepén egy év alatt csak Somogy megyében ennél többet húztak fel. Rátz Tamara, a Kodolányi János Főiskola oktatója a vertikális integráció egy érdekes példáját említette. Az easyJet légitársaság egészen szerteágazó vállalatbirodalmat épített ki easyGroup néven, amely tucatnyi eltérő szolgáltatást (pizzarendelést, költöztetést és illatszer-forgalmazást) kínál az autóbérlésen és szállásfoglaláson túl.