Aubert Antal, a Pécsi Tudományegyetem professzora előadása szerint a turizmusban is globális sztenderdek alakulnak ki, előtérbe kerülnek az új típusú desztinációk, adott esetben egy tematikus szálloda önmagában is vonzerő lehet. Csordás Imre, a Szegedi Tudományegyetem kutatója rámutatott, hogy manapság alig ezer üdülőcélú ingatlan épül évente Magyarországon. Rátz Tamara, a Kodolányi János Főiskola oktatója a vertikális integráció érdekes példáját említette. Az easyJet légitársaság szerteágazó vállalatbirodalmat épített ki, amely tucatnyi eltérő szolgáltatást kínál az autóbérlésen és a szállásfoglaláson túl. Donga Attila az önkormányzati internetes honlapok elterjedtségét és turisztikai tartalmát vizsgálta. Megállapította, hogy ezek többnyire állami támogatással jöttek létre, a 2002-ben regisztrált ötszázból 2007-re majdnem kétezerre bővült a számuk. Sok kisebb település azonban nem frissíti rendszeresen az adatait. A felmérés szerint már minden város rendelkezik honlappal, a községeknek pedig 30-40 százaléka jelent meg az interneten. A honlapok döntő többsége (78%) még egynyelvű, turizmussal 42 százalékuk foglalkozik. A turisztikai marketing igényeinek ezek a honlapok nem igazán felelnek meg. Az önkormányzati honlapok főleg rendeleteket, beruházási lehetőségeket, fejlesztési terveket tartalmaznak. A turizmus számára legfontosabb elem, a vonzó arculat képi megformálása hiányzik. Mayer Péter, Pénzes Erzsébet és Jancsik András, a Pannon Egyetem oktatói Magyarpolányt mutatták be. A település manapság szolgáltató falunak nevezhető, a védett falukép egyre több turistát és letelepedőt vonz. Tanulság, hogy a falvak lakóit tanítani kell arra, hogy az általuk megszokott adottságok (szabad természet, jellegzetes falukép, néprajzi hagyományok és ünnepek, bio-minőségű étel-ital specialitások) komoly vonzerőt jelentenek a turizmusban. Magyarpolánynak egy évtizedébe telt a jelenlegi évi 120 ezer vendégéjszaka elérése. Eközben komoly szemléletváltás következett be.
Turizmusföldrajzi szimpózium
Szeptember 7-én tartották az 1. magyar turizmusföldrajzi szimpóziumot Budapesten, a Kodolányi János Főiskola, a Magyar Tudományos Akadémia Földrajztudományi Kutatóintézete valamint a Magyar Földrajzi Társaság szervezésében.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.