A fölsorolt meghatározó karakterjegyeket próbálta az Österreich Werbung olyan képekkel ábrázolni, amelyek motívumai bemutatják Ausztria különlegességeit, vágyat ébresztenek egy Ausztriában eltöltött üdülés iránt, és a jól ismert tulajdonságok mellett váratlan lehetőségeket is felvillantanak. Az új kampány képi és rövid szöveges részeket egyesít magában. A használt motívumok részben folytonosságot sugároznak, részben új impulzusokat is adnak. A cél olyan alkalmakra, üdülési élményekre, fesztiválokra, múzeumokra utalni, amelyek egy Ausztriában töltött üdüléshez megadják a kezdő lökést. Az Österreich Werbung egy új, izgalmas és még kevéssé ismert Ausztriát, egy inspiráló és élményekben gazdag üdülőhelyet kíván bemutatni.
A szlogen „Ez csak Ausztria lehet” egy könyvjelzőre került, amely az egész reklámkampány vezető motívuma. A megnyerni kívánt célcsoportok ugyanis szenvedélyes olvasók. Az új reklámkampány azokat a társadalmi rétegeket célozza meg, melyek választása más társadalmi csoportok viselkedését is befolyásolja. Ide tartoznak a „megállapodottak”, a kultúra és az igényesség utáni vágyukkal, valamint a „posztmateriálisok”, akik tudatos fogyasztók, magasan képzettek, rajonganak az (alternatív) kultúráért és az új dolgok felfedezéséért. A két célcsoport széles középréteget vonz magával, és adja át így a márkapreferenciáját nagyobb társadalmi rétegeknek.
Az új reklámkampány 2008. februárjában startolt és májusig tart. Az új Österreich Werbung reklámok Ausztriában, Németországban, Svájcban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Horvátországban, Romániában, Szlovéniában és Szlovákiában csábítják majd az üdülővendégeket egy osztrák utazásra.