Új helyszínen, megújult „képességekkel” mutatkozik be az Ability Park

2008. június 25-től a Budapest központjában nyitja meg kapuit az Ability Park állandó kiállítása, amely az új lehetőségeket kínáló helyszín mellett megújult játékparkkal és számos újdonsággal várja az érdeklődőket.

A keddi sajtótájékoztatójukon Nagy Géza, az Ability Park elnöke beszélt az elkövetkező időszak programjairól, a képzési tervekről, amelyeket „Az év támogatottja 2008” program keretein belül, minimum 40 millió forint támogatásból valósít meg a Student Service Egyesület, az Ability Park működtetője. A 2002-ben induló, akkor még változó helyszíneken működő Ability Parkot abból a megfontolásból hozták létre kitalálói, hogy a tematikus élményparkok iránti vágyat és a játék szeretetét szórakoztató és interaktív módon kapcsolják össze a fogyatékos személyekkel szemben tanúsított társadalmi attitűd-formálás igényével. Az Ability Park megalakulása óta játékos formában próbálja megismertetni az emberekkel a fogyatékos személyek mindennapi helyzeteit. 6 év alatt több mint 250 kisebb és nagyobb rendezvényt szervezett meg és bonyolított le az országszerte, és több mint 250 ezer látogató próbálta ki a Park interaktív játékait.

Júniustól a Park önálló kiállításként mutatkozik be, a Dessewfy utca 18-20. szám alatt található kétszintes épületben. Itt még nagyobb játékteret tudnak kialakítani, amelyet az eddig megszokott módon látás-, hallás- és mozgássérült, értelmi fogyatékos és autista animátorok vezetésével lehet kipróbálni.

A Tesco áruházlánc 2003-ban indította útjára hagyománytermető céllal „Az év támogatottja” programot, amelyhez idén a Procter&Gamble számos márkája is csatlakozott. A támogatás keretében a két nemzetközi cég minimum 20-20 millió forintot adományoz az Ability Parknak, amelyből közös, 2009 májusáig tartó programsorozatukat kívánják megvalósítani. Az egyéves program egyik legjelentősebb eleme az a road-show, amelynek keretében az Ability Park 15 magyarországi Tesco áruházban mutatja be interaktív játékait.

2008. június 20. és július 17., illetve augusztus 15. és szeptember 11. között a vásárlók is hozzájárulhatnak a 40 millió forintos támogatáshoz, sőt növelhetik azt, hiszen ha bármilyen Procter&Gamble terméket vásárolnak a Tesco áruházakban, a megvásárolt termékek árának 1 százalékával gyarapíthatják az Ability Parknak szánt támogatási összeget.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.