A cég az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismerteti, hogy az új üzletág - amely tavaly ősszel indult - az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig.
Az Ösztönző Megoldások üzletág az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésével, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésével, valamint üzleti ajándékozással foglalkozik.
A Sodexo közlése szerint jelenleg mintegy 150 ügyfél használja az ösztönző megoldásokat, az ügyfelek fele kifejezetten vásárlói promócióra.
A cég Magyarországon az idén a bevételek stabilizálására számít, de részleteket nem közölt arról, az összbevétel mekkora részét várják az új üzletágtól.
A céginformációs adatok szerint a 2011. augusztus 31-én zárult üzleti évben a Sodexo Pass Hungária Kft. több mint 1,6 milliárd forintos üzemi nyereséget ért el, szemben az előző évi 1,26 milliárd forinttal, és a társaság adózás előtti eredményét is növelni tudta. Az előző üzleti évről még nincsenek számadatok, a cég annyit közölt, hogy a 2011 éves kibocsátási volumennek mindössze 15 százalékát tudták megtartani.
A Sodexo saját kutatására hivatkozva közölte: a fogyasztói promóciós és az értékesítési csatornák ösztönzésére fordított költések összesen mintegy 170 milliárd forintot tesznek ki évente.
Az Ösztönző Megoldások üzletág több részből áll: az egyik az utalványos része, de emellett bónusz program néven web alapú platformhoz kapcsolva kínálnak motivációs megoldást, amely tanácsadói szolgáltatással is kiegészül.
Az Ipsos reprezentatív felmérésére hivatkozva a Sodexo kiemeli: a 18-59 éves korosztály jelentős részét megmozgatják a nyereményjátékok: a megkérdezettek 53 százaléka részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény.
Az MTI kérdésére a cég kifejtette: a Sodexo a cafeteria- rendszer átalakítása előtt 34 százalékos részesedéssel rendelkezett Magyarországon az utalványok piacán. Tavaly a teljes cafeteria-piac mintegy 12, az utalványos piac pedig közel 25 százalékkal esett vissza az országban - fűzték hozzá. A cafeteria-rendszer átalakítása miatt a Sodexo Magyarországon átszervezésre kényszerült, így jelenleg a 2012 januári létszám harmada dolgozik a vállalatnál.
A Sodexo továbbra is foglalkozik béren kívüli juttatásokkal: 2012-ben indította teljes körű cafeteria szolgáltatását, amellyel célja a HR-es adminisztrációs terhek és költségek csökkentése - közölte a cég.
Forrás: MTI