Új üzletágat indított a Sodexo

A béren kívüli juttatások rendszerének tavalyi újraszabályozása drasztikusan szűkítette a cafeteria-piacot, ezért a Sodexo Pass Hungária Kft. újragondolta stratégiáját, és létrehozta Ösztönző Megoldások üzletágát.

A cég az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismerteti, hogy az új üzletág - amely tavaly ősszel indult - az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig.

Az Ösztönző Megoldások üzletág az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésével, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésével, valamint üzleti ajándékozással foglalkozik.

A Sodexo közlése szerint jelenleg mintegy 150 ügyfél használja az ösztönző megoldásokat, az ügyfelek fele kifejezetten vásárlói promócióra.

A cég Magyarországon az idén a bevételek stabilizálására számít, de részleteket nem közölt arról, az összbevétel mekkora részét várják az új üzletágtól.

A céginformációs adatok szerint a 2011. augusztus 31-én zárult üzleti évben a Sodexo Pass Hungária Kft. több mint 1,6 milliárd forintos üzemi nyereséget ért el, szemben az előző évi 1,26 milliárd forinttal, és a társaság adózás előtti eredményét is növelni tudta. Az előző üzleti évről még nincsenek számadatok, a cég annyit közölt, hogy a 2011 éves kibocsátási volumennek mindössze 15 százalékát tudták megtartani.

A Sodexo saját kutatására hivatkozva közölte: a fogyasztói promóciós és az értékesítési csatornák ösztönzésére fordított költések összesen mintegy 170 milliárd forintot tesznek ki évente.

Az Ösztönző Megoldások üzletág több részből áll: az egyik az utalványos része, de emellett bónusz program néven web alapú platformhoz kapcsolva kínálnak motivációs megoldást, amely tanácsadói szolgáltatással is kiegészül.

Az Ipsos reprezentatív felmérésére hivatkozva a Sodexo kiemeli: a 18-59 éves korosztály jelentős részét megmozgatják a nyereményjátékok: a megkérdezettek 53 százaléka részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény.

Az MTI kérdésére a cég kifejtette: a Sodexo a cafeteria- rendszer átalakítása előtt 34 százalékos részesedéssel rendelkezett Magyarországon az utalványok piacán. Tavaly a teljes cafeteria-piac mintegy 12, az utalványos piac pedig közel 25 százalékkal esett vissza az országban - fűzték hozzá. A cafeteria-rendszer átalakítása miatt a Sodexo Magyarországon átszervezésre kényszerült, így jelenleg a 2012 januári létszám harmada dolgozik a vállalatnál.

A Sodexo továbbra is foglalkozik béren kívüli juttatásokkal: 2012-ben indította teljes körű cafeteria szolgáltatását, amellyel célja a HR-es adminisztrációs terhek és költségek csökkentése - közölte a cég.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.