Utazás és vendéglátás - felelősséggel

A felelős turizmusról szól a Budapesti Gazdasági Főiskola nemzetközi konferenciája november 24-25-én. A konferencia első napján neves szakemberek vitatták meg, hogyan járulhat hozzá a turizmus a fenntartható gazdasági fejlődéshez és életminőségünk javításához, hogyan segítheti a környezet védelmét és az etikus üzleti gyakorlat elterjesztését. Szó esett a felelős turizmus oktatásáról is. 

Somogyi Zoltán, a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) főtitkár-helyettese emlékeztetett, hogy a turisztikai szektor a globális GDP 5 százalékát adja, és világszerte 12 munkavállalóból egy a turizmusban dolgozik. Mivel jelentős húzóágazatról van szó, fontos az etikai szempontok figyelembe vétele, hogy a veszélyeit közös erővel minimálisra csökkentsük, az előnyök maximalizálása mellett. Ezért is született meg a turizmus etikai kódexe (Global Code of Ethics for Tourism), amelynek szabályozási körébe tartozik többek között a gyermekvédelem, a nemek egyenlősége, az energia hatékony felhasználása, és megkönnyítené az utazást a fogyatékkal élők számára is. Ahhoz azonban, hogy a gyakorlat valóban változzon, a Turisztikai Világszervezetnek égető szüksége van a média, a piaci szereplők, és egyéb érdekeltek támogatására, hangsúlyozta Somogyi Zoltán a konferencián.

Az indiai származású, brit Madi Sharma, aki jelenleg az Európai Gazdasági és Szociális Bizottságban tevékenykedik, személyes hangvételű bevezetője után arról beszélt, hogy női vállalkozóként hogyan lett sikeres. A vendégnek valóban mindig igaza van, és ötcsillagos kiszolgálást érdemel minden pillanatban, vallja Madi Sharma, ám a munkavállalók még a vendégnél is fontosabbak, hiszen a vendég az ő mosolyuk miatt jön majd vissza. Véleménye szerint az emberek egyszerűen azért utaznak szívesen más kontinensekre, mert ott mosollyal, személyes gondoskodással fogadják őket. Az európai turizmus fő gondjának jelenleg azt látja, hogy nem létezik „európai márka”.

Puczkó László, a Turisztikai Tanácsadók Szövetségének (TUTSZ) elnöke óva int attól, hogy elhomályosult tekintettel zengjük a fenntarthatóság és felelősségtudat dicséretét, anélkül, hogy pontosan tudnánk, miről beszélünk. A kutatók eredményei sokszor azért nem jutnak el a piaci szereplőkhöz, véli Puczkó, mert nem derül ki a számukra, hogy pontosan mi volna a teendő, mennyi költséggel és bevétellel, milyen konkrét eredményekkel járna egy-egy döntés. Így az elméletek nehezen hasznosulnak a gyakorlatban.

Dr. Szalók Csilla, a BGF Turizmus Intézeti Tanszék vezetője, és Melanie Smith, az ATLAS elnöke arról tartott előadást a részben főiskolásokból álló hallgatóságnak, hogy a felelős turizmust hogyan érdemes beépíteni a felsőoktatásba.

A plenáris előadásokat követő workshopok a környezetvédelem, a kulturális örökség, valamint a turisztikai vállalkozások és a turisták egyéni felelősségvállalásának kérdéseit járták körül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.