A McDonald's jelentősen javította eredményét a negyedik negyedévben, közölte a vállalat. A cég bevételei 10 százalékkal ugrottak meg, és 6,8 milliárd dollárt tettek ki, míg a nyeresége 1,38 milliárd lett, azaz részvényenként 1,33 dollárt. A számok meghaladják az egy évvel korábbi eredményeket, illetve az elemzők által várt részvényenkénti 1,30 dolláros nyereséget is.
A McDonald's vezetői az eredményeket kommentálva azt hangoztatták, hogy céljuk továbbra is a hatékonyság növelése melletti terjeszkedés. Az elképzelések szerint 1300 új egységet szeretnének világszerte nyitni az idei évben. A most közzétett beszámoló szerint egyébként a globális terjeszkedés jó eredményeket hozott, hiszen minden régióban növelni tudta az eredményét a vállalat - írja a Menedzsment Fórum.
A bejelentéssel szinte egyidőben a McDonald's hivatalos Twitter-oldalán még január 18-án kezdett egy népszerűsítési akcióba. A cél az volt, hogy az étteremlánc fogyasztói, beszállítói, dolgozói megosszák a nagyvilággal a McDonald'shoz köthető jó élményeiket.
Azt várták, hogy a fogyasztók osszák meg a kedvenc mcdonald’sos élményeiket, hogy aztán ezeket egy helyen összegyűjtve reklámozhassák magukat.
Itt szabadult el a pokol, a felhasználók mind arra használták a hivatalos taget, hogy az étteremláncot szidják, felemlegetve a legkínosabb sztorikat. Kezdve a rasszista backdoor üzenetektől odáig, hogy ki mit talált a szendvicseiben, és hogy a cég állítólag hogyan csökkenti a minőséget.
„Imádok ráharapni a kis csontszilánkokra a Big Macemben. A csontevés biztos meggátolja a csontritkulást” – írta az egyik felhasználó. „Egy korábbi McDonald’s-alkalmazott mesélte, hogy a cég csökkenti a frissen bevezetett termékek minőségét azután, hogy lement a bevezetőkampány” – vádolta meg a céget egy másik.
„A bátyám egyszer egy műkörmöt talált a szendvicsében” – írta egy harmadik. „Hogy lehetnek ilyen népszerűek, ha patkányok szaladgálnak a zsömlés zacskóikban?” – tette fel a kérdést egy negyedik.
Ilyen és ehhez hasonló üzenetek záporoznak még most is, percenként legalább egy tucat, szerte a világból. A cég a kampány elindítása után nem sokkal hivatalosan be is ismerte, hogy elbukott a nagy ötlet.
„Egy óra elteltével már láttuk, hogy nem úgy mennek a dolgok, ahogy terveztük. Elég negatív irányban ment minden ahhoz, hogy megváltoztassuk a tervünket” – mondta a Paidcontentnek Rick Wion, a McDonald’s social media igazgatója.
Öröm az ürömben, hogy a kampány végül elérte a célját, a McDonald’s pozitív üzenete, a „Ha valamit büszkén csinálsz, akkor az emberek megízlelhetik”, nagyon népszerű lett – írta a velvet.hu. (forrás: Menedzsment Fórum / Velvet / Marketing&Media)