Valós idejű vasúti információk a MÁV-Starttól

A vasúti infrastruktúra fejlesztése nem olcsó mulatság, ügyfélbarát újításokkal azonban jelentősen javítható az utazási élmény – hangzott el a MÁV-Start új Vonatinfo szolgáltatását bemutató rendezvényén.

Jándi Péter, a MÁV-Start tanácsadója elmondta, hogy az összes Magyarországon közlekedő belföldi, illetve nemzetközi személyszállító vonat aktuális helyzetéről, esetleges késéséről kaphatunk valós idejű tájékoztatást a MÁV Start új, Vonatinfo rendszeréből.

Az augusztus 2-án indult, Google-térkép-alapú szolgáltatás a vasúttársaság Elvira menetrendi oldalán érhető el. A fejlesztés célja, hogy az utazóközönség gyors, pontos és valós idejű tájékoztatást kapjon a közlekedő vonatok lehető legtöbb paraméteréről. A rendszer informatikai hátterét a vasúttársaságnál 2008-ban indult, ún. UTAS projekt központi adatbázisa szolgáltatja. Az UTAS projekt lényege, hogy a különböző forrásokból származó információkat integrálva, automatikusan és széles körű csatornákon keresztül nyújtson tájékoztatást az utasoknak.

A földi és műholdas rendszerekre épülő központi adatbázis több háttérrendszer adatainak feldolgozása révén teszi hozzáférhetővé a menetrendi információkat, a vonatok aktuális helyzetének, esetleges késésének meghatározását, valamint a rendkívüli eseményekre vonatkozó tájékoztatást is. Az UTAS rendszer elsődlegesen a mozdonyfedélzeti berendezésekről származó GPS-koordinátákat, majd a központi forgalomirányítás és -ellenőrzés rendszereinek adatait használja fel. Az adatok percenként frissülnek a rendszerben, amely a látható késéseket bekalkulálva állapítja meg a vonatok várható érkezési időpontját. A http://elvira.mav-start.hu/terkep/ oldalon elérhető Vonatinfo ikonokkal jeleníti meg az adott pillanatban Magyarország területén közlekedő összes személyszállító vonatot, belföldi és nemzetközi járatokat egyaránt, és eltérő színekkel jelzi az esetleges eltérést a menetrendtől. Azok a járatok, amelyek betartják a menetrendet, zölddel látszanak a térképen, a sárga két árnyalatával, illetve pirossal a késésben lévőket jelzik. A keresőben állomás és járatszám alapján is lehet keresni. Az elővárosi vonatokon ezentúl az utasokat a hangosbeszélőn keresztül értesítik az esetleges menetrendi változásokról.

A vasúttársaság sajtótájékoztatóján egyébként elhangzott, hogy 80% fölötti a MÁV-járatok pontossága, és ez nemzetközi összehasonlításban jó teljesítménynek számít.

Az év végére várható a rendszer továbbfejlesztése: ekkorra készül el a Vonatinfo mobiltelefonos alkalmazása. Az utasok a későbbiekben az Elvirán keresztül a késések okairól is tudomást szerezhetnek majd. A jegyvizsgálókat a jövőben SMS-ben értesítik a várakozás okairól, akik így erről tájékoztatni tudják az utasokat is. Létrejött egy munkacsoport a MÁV-Start, a Volán és a BKV illetékeseinek részvételével azzal a céllal, hogy az esetleges késésekről minél hamarabb értesüljön a többi közlekedési cég.

A fejlesztéssel kapcsolatos észrevételeket az eszrevetel@mav-start. hu címre lehet elküldeni.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.