Változatos külpiaci kilátások

A Magyar Turizmus Zrt. külképviselői workshopon fogadták a turisztikai szakma képviselőit. A rendezvényen sikerült elcsípnünk néhány külképviselőt, akiket az egyes küldőpiacok kilátásairól faggattunk.

Oláh László, a párizsi képviselet vezetője bizakodóan tekint az idei szezonra. Véleménye szerint 2008 is legalább olyan eredményes lesz, mint a tavalyi, amikor 5 százalékkal nőttek a francia turistaérkezések, a vendégéjszakák száma pedig 6%-kal emelkedett. Véleménye szerint a franciák nyitottabbak irántunk, mint pár évvel ezelőtt, és ebben közrejátszhat az a tény is, hogy köztudott Nicolas Sarkozy családjának magyarországi háttere. Oláh László emlékeztetett, hogy a franciák az egyhetes körutazástól a tiszai luxushajózáson át a kiállításokig sokféle program iránt érdeklődnek. Aki azonban francia ügyfelekre számít, annak franciául kell őket megszólítania – elsősorban az interneten, hiszen az utazók 60%-a innen szerzi be információit. Szegedi Andrea moszkvai külképviselő egészen másfajta piacon dolgozik, bár a lendületes fejlődés itt is jellemző volt az utóbbi időben. Hazánk belépése a schengeni övezetbe érdekes módon nem jelent különösebb gondot az orosz turisták számára, mivel eddig sem volt túl egyszerű számukra az uniós vízum megszerzése, másrészt egyre többen vannak, akik valamelyik uniós ország konzulátusán fél vagy egy évre érvényes, többszöri belépésre jogosító vízumhoz jutnak, és ennek birtokában akár egy második, vagy harmadik utazás színhelyéül Budapestet választják. Nálunk továbbra is kiválóak – az oroszok szerint – a vásárlási lehetőségek, és egyre többen jönnek gyógy-, illetve wellness programokra is. A hazai gyógyszállókban a harmadik legjelentősebb küldőpiacnak az orosz számít, Hévíz is egyre ismertebb körükben. Amennyiben a jövőben új járatokkal bővülne a két ország közötti légi forgalom, akkor tovább növekedhetne a beutazó forgalmunk Oroszországból. Tavaly és tavalyelőtt egyébként kétszámjegyű volt a növekedés mind a vendégek, mind a vendégéjszakák tekintetében.

Csehországból is biztatóak a kilátások – tudtuk meg Szirányi Andrástól, aki Prágában képviseli a magyar turizmust. Tavaly 17 százalékkal nőtt itthon a cseh vendégéjszakák száma, egyre kedveltebbek a nyugat-magyarországi wellness és élményfürdők. Korábban útban Horvátországba tértek be pár napra Harkányba a cseh turisták, ma már egyre többen jönnek kifejezetten fürdőzni egy-egy hosszú hétvégére hazánkba. 72 cseh tour-operátor árul már magyarországi programot, és egyre több hazai fürdőváros (pl. Sárvár, Zalakaros) invesztál a cseh piac megnyerésébe.

A Ryanair egy új németországi járatával sokat tehet a holland beutazó forgalom élénkítése érdekében – döbbentett meg Dedák Angéla hollandiai képviselő. A dolog lényege, hogy Hollandiában környezetvédelmi okokra hivatkozva július elsejétől bevezetnek egy új adót, amelyet a repülőjáratok utasaira vetnek ki. 2500 kilométeren belüli távolságra 11,25 euró, annál messzebbre pedig 40 euró ez a díj. A dolog nagy felháborodást váltott ki Hollandiában, még bíróságra is került az ügy. A Ryanair azonnal lépett, és egy a holland határ közelében fekvő németországi repülőtérről, Weeze-ből 22 járat indítását tervezi a közeljövőben, egyebek között Sármellékre, hetente kétszer. Az eddigi jelzések szerint az utasok 45%-a holland lesz. A sármelléki járatindításhoz kapcsolódva a holland és a német képviselet közös reklámkampányba kezd, a reptéren magyar napokat is kívánnak rendezni. A járat különösen azért lenne előnyös hazánk számára, mivel a holland turisták jelentős része vagy kempingben lakik nálunk vagy már vett magának házat valamelyik isten háta mögötti kis faluban, így viszont csupán a határstatisztikában van jelen. Dedák Angéla biztató jelnek tekinti, hogy tavaly 10 év visszaesés után először nőtt a holland vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken, a növekedés különösen Budapesten és Hajdúszoboszlón volt jelentős. Nagy tartalékok vannak a hazai wellness lehetőségekben, mivel a hollandok csupán néhány éve ismerkednek ezzel az üdülési formával.

Szintén a repülős forgalom erősödésében bízik Papp Mária, a Kelet-Németországért felelős berlini külképviselő. Sokat új utast jelenthetnek a Hamburg International Airlines áprilisban induló járatai, amelyek Drezdát és Lipcsét kötik majd össze Debrecennel és Sármellékkel hetente egyszer egészen szeptemberig. Jövőre várható egy Berlin-Debrecen járat indulása is, az ezzel kapcsolatos tárgyalások már megkezdődtek a helyi tour-operátorokkal. Az együttműködés iránt érdeklődő kelet-magyarországi szolgáltatók és a potenciális német partnerek részére várhatóan idén májusban vagy június elején workshopot szerveznek. A MUISZ-szal közösen a képviselet kiadott egy újszerű buszos ajánlatokat tartalmazó katalógust. A Magyar Turizmus Zrt. új óriásplakát-kampánya nagy sikert aratott Németországban. Szeptemberben, gyerek világnapot rendeznek Berlin szívében, amelyre hazánk partnerségi meghívást kapott.

Hiába olcsó a dollár, az amerikai turisták utazási kedve nem csökken – állapította meg Gömöri Péter new yorki külképviselő, aki szerint nálunk ráadásul a dollár többet ér, mint Párizsban vagy Rómában. Problémát jelent azonban, hogy nagyon sok amerikai vesz részt dunai luxushajózáson, és ezek a vendégéjszakák nem jelennek meg a hivatalos statisztikákban, Becslése szerint az amerikai vendégéjszakák harmadát hajókon töltik el. Véleménye szerint a Malév téli járatleállítása sem volt túl jó ötlet, hiszen most valószínűleg többe kerül annak újraindítása, mintha végig üzemeltették volna az útvonalat, ráadásul a tour-operátorok körében bizonytalanságot keltett az utolsó pillanatban bejelentett lépés. Ennek ellenére Gömöri szerint az idén is várható idehaza legalább 500 ezer amerikai vendégéjszaka.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.