Ez immár a negyedik alkalom volt, amikor is a város turisztikai szereplői képzésen vehettek részt. A rendezvényen közel 60 résztvevő volt, ami jelzi a képzés témájának aktualitását és a hajdúszoboszlói szálláshely üzemeltetők tudásvágyát is.
Az oktatásra az ÉAOP-2.1.3-2009-0005, „Hajdúszoboszló új minőségű turisztikai menedzseléséért” pályázat keretében kerülhetett sor. A képzést az MKM cég szakértője tartotta, aki több Év honlapja díjnyertes oldalt készített és menedzselt, illetve a turisztikai online marketingverseny 1. helyezett hajduszoboszlo.hu oldalt programozó csapat vezetője.
Az esemény az alábbi kérdések alapján került lebonyolításra:
- Mérhetőség! Ön tudja honnan jönnek látogatók az oldalára? Google Analytics alapjai, beállítása.
- Mit nézzünk a weboldal statisztikáiban?
- Online hirdetések szövegezési szabályai, tanácsok.
- Mi alapján döntenek a vevők, potenciális érdeklődők?
- További online marketing tippek-trükkök.
A témákat előadások és a résztvevők aktív közreműködésének kombinálásával, sok példán keresztül dolgozták fel.
A résztvevők a helyszínen már értékelték is a képzést, mely az ott elhangzott vélemények szerint nagyon hatékony és hasznos volt az online értékesítés szempontjából.
Kabály Zsolt, a hajdúszoboszlói turisztikai szervezet vezetője kiemelte, hogy az online jelenlét és értékesítés területén jelentős lemaradásban van a helyi szolgáltatók nagy többsége. A TDM menedzser véleménye szerint a jelenlegi helyzet és az internet lehetőségeit figyelembe véve, ez a terület lehet az egyik kitörési pont Hajdúszoboszló részére a vendégszám növelésének szempontjából.