A Malév Air Tours Kft. (MAT) 2013. február 13.-án, 16:53 órakor – az értékelő táblázat nélkül - kapta meg a határozatot, amelyet minden pályázónak együttesen, egy időben küldött el elektronikusan a KEF. A tender eredménye szerint a MAT nem vesz részt a kormányzati utaztatási tevékenységben.
A MAT közleménye szerint az iroda ismeri az egyes ajánlati bontásokon felolvasott, a pályázók által beadott összes árajánlatot és vállalási árat, ezért a döntőbizottság határozatát felülvizsgálandóan előzetes vitarendezési eljárást kér a KEF-től.
Három befutó |
A Népszabadság értesülése szerint az állami utazásszervezési keretre kiírt 8,4 milliárd forintos tenderen három társaság volt befuto, a Weco, az OTP Travel és az IBUSZ. A Közbeszerzési és Ellátási Igazgatóság legfrissebb közleménye szerint a „Nemzetközi utazásszervezések” tárgyban jelenleg hatályos KM0102NKUT11/1-4 számú keretmegállapodás 2013. február 15-én hatályát veszti. A keretmegállapodással egy időben a Corporate Travel Online utaztatási foglalási rendszerre kötött szerződés is lejár. Az új keretmegállapodás megkötésére 2013. február 25-én kerülhet sor. |
"Vállalatunk egyértelmű tájékoztatást kíván kapni, hogy hogyan történhet, hogy az 50%-os súlyozással értékelt, pályázó rendelkezésre álló összes irodaszám esetén az egyik pályázó, a pályázatában megjelölt 93 db irodájából 91 db nem saját, hanem ún. 10%-nál kisebb alvállalkozó által „hozott” irodája miként került bele az értékelésbe. Vajon mit is csinálhat a feladatellátás során az a 91 db iroda, 10%-nál kisebb alvállalkozóként, úgy, hogy az alvállalkozó a fővállalkozónak az összes pályázati irodaszám 98%-t biztosítja. Más szóval, ha 98%-nyi iroda végez tehát 10%-nál kisebb feladatot, az pontosan milyen szolgáltatás-minőségjavítást is jelent a fővállalkozó esetében? Ha 2 db iroda fővállalkozik, 91 db alvállalkozik, akkor hogyan végezhet 10%-nál kevesebb feladatot? Milyen feladatot végezhetnek ezek az alvállalkozói irodák?" - teszik fel a kérdést.
Majd egy újabb problémára is rávilágítanak: "Arról is egyértelmű tájékoztatást akarunk kapni, hogy egy másik pályázó NULLA forintos szolgáltatási árajánlatából származó NULLA forintnyi árbevételből hogyan is tudja kigazdálkodni a tevékenységgel járó költségeit. Szeretnénk megtudni, hogy a véleményünk szerint közbeszerzés, versenytörvény és fogyasztóvédelem minden logikájával, szellemével ellenkező ajánlat ellenére, miből és hogyan tud valaki egy feladatot ellátni, ha a feladatból származó bevétele NULLA. Szeretnénk megtudni, hogy a döntőbizottság szerint a NULLA pontosan mire is elég 2013-ban?"
Arra is magyarázatot keresnek, hogy a Népszabadság Online már február 13-án 14:16-kor közölte oldalán a hírt, miszerint a Malév Air Tours nem lesz nyertese a pályázatnak. (Holott egy korábbi írásukban még épp az ellenkezőjét sugallták.) Hogyan szivároghat ki ilyen információ a KEF-ből, ha a pályázók csak majdnem 3 órával később, 16:53-kor veszik kézhez a döntésről szóló értesítést?
A 64 éves Malév Air Tours minden olyan jogi eljárást megindít, mely tisztázza, tisztázhatja a döntés jogszerűségét, közölték.