A Színes Város és a Royal vodka
A Royal vodka, mint közkedvelt italmárka, fontosnak tartja, hogy a hétköznapi dolgokban is találjuk meg kis kreativitással és odafigyeléssel a szépet, a fontosat és osszuk meg azt barátainkkal is. Így kezdődött a Színes Város és a vodka együttműködése, melynek során 2016. augusztusában már két szürke felületet varázsoltak színessé. A 240 m2 nagyságú Boráros téri projekt 5 nap alatt készült el 80 liter festék felhasználásával. Három művész működött közre a kivitelezésben, a terveket Benkő Katalin képzőművész készítette. A Petőfi-híd pesti lábazatának terveit szintén Benkő Katalin készítette el.
Szavazz a nyerő designra!
Most a közönségen a sor! A beérkezett pályamunkák közül már kiválasztották a három legjobbat, most ezekre lehet szavazni, hogy szeptember végén megkezdődhessen a Kazinczy utca egyik tűzfalának festése. A helyszín kiválasztása sem a véletlennek köszönhető, hiszen a környéken rengeteg közkedvelt romkocsma és kerthelyiség is található.
Hol lehet szavazni?
2016. szept. 18-25. között a Royal vodka Facebook oldalán, ahol a szavazók között kisorsolnak egy 2 fős meghívást az átadó partira – ahol természetesen Royal koktélokat is lehet kóstolni. http://bit.ly/Royal_FBszavazas Ezen kívül médiapartnereink oldalain is lehet majd az olvasóknak szavazni. Az összegyűjtött szavazatok megszámlálása után hirdetik ki a győztes pályázatot.
Lássuk a terveket:
1. Kazinczy és a nyelvújítás
Alkotó: Benkő Kati
Koncepció: Kazinczy Ferencre utalva a nyelvújításhoz köthető szavak jelennek meg játékos tipográfiával. A fej sziluettjével összefonódva alkotnak egységet, szimbolizálva a gondolat teremtő erejét. A magyar nyelvnek szüksége volt a tudatos alakításra és gyarapításra, amit Kazinczy törekvései nagymértékben elősegítettek. A módszerek között több irány is megfigyelhető, például módosították vagy bővítették a szavak jelentését, képzéssel, elvonással, vagy akár csonkítással alakították azokat. Ezeknek a vizuális megjelenésére is reflektál a tervezet. A szavak/betűk egybefolynak, vagy éppen elhatárolódnak egymástól, ugyanakkor egységes látványként alkotnak összefüggő felületet a fej motívumával, mint kiinduló ponttal. A szavakhoz helyenként ikonok, kisebb grafikák társulnak. Például az alkony szónál geometrikus formákkal jelenik meg a naplemente. Leegyszerűsített, tiszta formavilág jellemzi, a visszafogott színátmenetek egybekapcsolják az elemeket.
2. Oroszlánkirály
Alkotó: Fat Heat
Koncepció: Az oroszlán a bátorság, a büszkeség, a hatalom jelképe. Csúcsragadozóként a vadonban nincs természetes ellensége, csak az ember. Általunk felruházott szimbólumaira eredendően törekszik az ember. A festményen egy elejtett vadállat trófeája látható. A falon az állatok királyának immáron kitömött képmása néz vissza ránk, aki elvesztette természetes közegében jellemző gyönyörű tulajdonságait, egy ember alkotta szobában. A festményen sokkal inkább vadászának esetlen emberi tulajdonságai köszönnek vissza. Arcán a hatalom és a rémület kifordult elegye, esetlen mivolta látható. Röntgen szemünkkel átlátunk a falon, s megjelenik a kimerevített pillanat és lehull a királyi palást. A festményen az oroszlán aránytalanul kicsi csontvázán, félre dőlt koronáján keresztül érzékeljük korunk "kiskirályának" törékeny, kicsinyes nagyravágyását, és emberi esendőségét.
3. Mulató hangulat
Alkotó: Egyed Gábor
Koncepció: A tervezésnél arra fókuszáltam, hogy mit jelent nekem a kerület. A kerület, ahol zajlik az élet és mindig felfedezésre csábít, ahol összefolyik a jelen és a múlt, ahol a titkok és a misztikum láthatatlan ködbe burkolja az utcákat (pl Teozófiai Társulat), itt mesélnek a házak a kapuk a kávézók , romkocsmák, éttermek, klubbok új történetekkel töltik meg a teret. A kerület amiben jó elveszni, ahol megszűnik az idő és új dimenziók nyílnak meg előttünk, ha kellőképpen nyitottak vagyunk.
Színes város
A Színes Város civil kezdeményezés 2008-ban indult. Az alapgondolat a magyar származású művész, Victor Vasarely 1983-ben megjelent Színes Város koncepciójára épül, melynek lényege, hogy a művészet végre vonuljon ki az utcára is, és az emberek ne csak a galériákban találkozhassanak képzőművészeti alkotásokkal. Eddig közel 20.000 négyzetméter falfelület kapott művészi designt, de a várost színesítő mozgalom hatására mostanra 20.000 nél is több azon felületek száma, amelyek kezdeményezéseik nyomán kiszínesedtek. Minden nagyvárosban megfigyelhető, hogy sajnos számos pontján szürke és elidegenítő. A közterek elhanyagoltak, így nagyon nehéz szeretni, és óvni őket. Ez hosszú távon leépüléshez, elhasználódáshoz vezethet, így a terek elvesztik közösségi funkcióikat. A városban szinte kizárólag reklámok, reklámhordozók színesítik a környezetet, amely semmiképpen nem nevezhető előremutatónak.
Forrás: Vendég&Hotel Online