Wellness-szel töltjük az ünnepeket

Rekordra számítanak a gyógy- és wellness fürdők vezetői idén. A magyarok utazásaik közel negyedét egyébként is fürdőkben, wellnesszel töltik, de hagyományosan az év utolsó napjai a legforgalmasabbak, a hosszú téli szabadság miatt pedig ez év végén csúcsot várnak a szakemberek. Mindez a turizmusban dolgozók számára újfajta kihívást jelent – mondta Dr. Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének intézetvezetője. 

A magyar háztartások 63 %-a vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során a Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján. Ráadásul nemcsak nyáron, a télen is szívesen útra kelünk: az év végi hónapokban a magyar háztartások 10 %-a szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6%) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson.

„Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest – ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk” – tájékoztatott Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.

Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra: Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez illeszkedően választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe.

„Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat” – tette hozzá.
Dr. Puczkó László szerint a turisták valóban egyre tapasztaltabbak és tudatosabbak. „Egyedi és emlékezetes élményekre vágynak.” – mondta.

Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért. Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak.

A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is. „Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg” - világított rá a szakértő. A BKF tanára szerint ezért a legfontosabb olyan készségeket és gondolkodást kialakítani a leendő kollégákban, amelyekkel gyorsan tudnak reagálni az egyre tempósabban végbemenő változásokra, és amelyek igyekeznek olyan feladatokra felkészíteni a hallgatókat, amelyek ma még (talán) nincsenek is.

Ehhez pedig kreativitás, egymástól jelenleg akár még távol lévő területek, megközelítések ismerete szükséges, a leendő szakembereknek ezért több szakterületen is folyamatosan képezniük kell magukat ahhoz, hogy ezen piaci elvárásoknak meg tudjanak felelni.


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.