Hogy lehet az első teljes üzleti évben majdnem egymilliárdos (!) forgalmat csinálni nyolc-tízmillió forintos befektetésből? Mikor nyitnak külföldön? Véget ért már a hájp? A Simon’s Burger-jelenséget járta körbe a Forbes.hu a két tulajdonossal, Tóth Simonnal és bátyjával, Tóth Mátéval, akik Budapestre hozták az amerikai gyorséttermek hangulatát.
A Simon’s beindításához szükséges, 8-10 millió forintnyi kezdőtőkét családi és baráti forrásokból dobták össze, ebből adódóan van egy harmadik tulajdonostársuk gyerekkori barátjuk, Sarmasági Bátor Ete orvos személyében, de ő nem vesz részt az operatív irányításban. Már a kezdetekkor tudták, hogy a lokációnak mekkora szerepe van, úgyhogy 2022 októberében ki is vettek egy korábban levesezőként működő helyet az Október 6-a utcában. Máté az interjúban bevallja, hogy itt érezték először hiányát a vendéglátós tapasztalatoknak, mert a technikai feltételek nem teljesen voltak adottak ahhoz, hogy hamburgert süssenek a helyen, mivel a konyhában nem volt elszívás.
Kezdetben azzal számoltak, hogy egyetlenegy helyet nyitnak, amikor viszont a havi bevételi célszámuknak már az első hét után az ötszörösét hozták, rájöttek, hogy több van a sztoriban. A Fehér Hajó utcai második éttermüket eléggé borsos áron tudták kivenni, de mentek előre. Itt már adottak voltak a technikai feltételek a hambisütéshez, de a nyitás utáni első héten kinőtték a helyet.Innen tovább bővülni már nagyobb dilemma volt, mert majdnem minden pénzt beletoltak a második étterembe. Ezután találták meg az innen 350 méterre lévő Vitkovics Mihály utcai ingatlant, amit – miután a tulajdonossal kedvező fizetési feltételekben tudtak megállapodni – ki is vettek.
„Mindenki azt mondta, hogy a legnagyobb hülyeség egymás mellett két helyet nyitni. Egymástól fogják elvenni a forgalmat és az egyiket biztosan be kell zárni.”
Ez végül nem így lett, ide, a csaknem 50 embert is leültető helyre is sokan jönnek. A háromszintes éttermet négy hét alatt újították fel és 2023 márciusában nyitottak.
A fiúk közgazdászok (Simon még nem végzett), így vendéglátós tapasztalat híján az elején – ahogy Máté mondja – „voltak benézések”. Örültek, ha olyasvalaki jött hozzájuk dolgozni, aki látott már belülről hamburgerezőt. Más szempontból viszont előnyükre vált a tapasztalatlanság.
„Teljesen más szemszögből látjuk és másképp közelítjük meg az éttermi szolgáltatást. Azt szeretnénk, hogy azt érezd, ki vagy szolgálva, te vagy a vendég és az a fél óra-óra rólad szól”
– mondja Simon. Példaként említik, hogy sok hellyel ellentétben nem számolnak fel külön pénzt a ketchupért, az üdítő újratölthető, a hat évnél kisebb gyerekeknek pedig ingyenes az almalé és a fagyi. Az Astoriához közeli éttermükben gyereksarok is van, és egy kétszintes, kisebb játszóházat is terveznek.