Az interneten asztalt foglaló franciák és írek mintegy 40 százaléka választja a kifejezetten hazai fogásokat kínáló éttermeket. Európa más országaiban azonban már korántsem ilyen népszerű a nemzeti konyha iránti elkötelezettség. Az interneten asztalt foglaló britek, spanyolok, dánok és németek kevesebb mint egynegyede részesíti előnyben a hazai ízeket kínáló éttermeket.
Az Egyesült Államokban az internetes foglalások kevesebb mint 20 százaléka irányul az amerikai konyha büszkeségeit felvonultató vendéglőkre. A mutatók szerint az angol konyha átlagos, három fogásos menüje 10 százalékkal drágább a többi európai országban kínáltakhoz képest.
Az eredmények az internetes foglalásokra specializálódott Livebookings.com rendszeres, európai éttermeket áttekintő felmérésének részét képezik. A British Hospitality Association által támogatott áttekintés célja az európai éttermek és étkezési szokások változásainak figyelemmel követése, többek között az árak, a vendégek igényeinek és a kedvezményes ajánlatok hatásainak szempontjából. (MTI)