A londoni Junipalooza immár hatodik éve színtere a gin-készítők és a gin-rajongók találkozásának. A június 8-9. között megrendezett esemény hamar a legfontosabb megmérettetéssé nőtte ki magát a ginfőzdék között. Más kiállításoktól eltérően ugyanis nem rendeznek versenyt, nem adnak át díjakat és érdemérmeket. A Junipalooza elismertségét az adja, hogy a szervezők előzetesen zsűrizik a kiállítani szándékozókat, és bátran utasítják vissza az általuk vitatott minőségű főzeteket, márkától és hírnévtől függetlenül, ezzel nem ritkán komoly vitát kiváltva a szakmában.
A Junipalooza szervezőinek hitelessége azonban nem inog meg, Gin Foundry nevű blogjuk nem véletlenül a legismertebb médium a szakmában. A ginek világában betöltött szerepüket jól jelzi az is, hogy a Magyarországon még alig ismert, prémium tonikgyártók is sorban állnak azért, hogy szponzorálják a Junipalooza fesztivált, ingyen biztosítva a koktélok egyik legfontosabb összetevőjét. A kiválasztott több mint 60 főzde mintegy 200 ginmárkája között idén egy magyar is feltűnt – az Első Magyar Gin Manufaktúra által készített Opera Gin Budapest. Dámosy Bálint, a manufaktúra alapítója és Varsányi Ferenc bartender, az Opera Gin márkanagykövete képviselték a Junipalooza „Newcomers Zone”, azaz újonczónájában debütáló brandet. A fesztiválon való részvétel mellett esténként közismert londoni bárokban tartottak Opera alapú koktélokból, úgy nevezett „guest shift” eseményeken.
"Az Opera Gin Budapesttel Bálinték egy nagyon különleges aromájú, ízletes gint alkottak, ami nemzetközi piacra termett” –véleményezte az italt a fesztivál szervezését bonyolító Gin Foundry alapítója, Olivier Ward. Az Egyesült Királyságban az utóbbi évtizedhozta el a gin reneszánszát, párhuzamosan a "drink less but drink better", szemlélet terjedésével. A ginek népszerűsége abban rejlik, hogy más szeszes italokhoz képest könnyebb előállítani, sokkal változatosabb ízvilág teremthető, a koktélreceptek bőséges kínálata pedig azt biztosítja, hogy mindenki talál kedvére való márkát és mixet. Az Egyesült Királyságban folyamatosan növekszik a gin népszerűsége, olyannyira, hogy az elmúlt időszakban megelőzte a korábban az ország legnépszerűbb italának számító whiskey-t is. Ezzel szemben itthon a minőségi, kézműves főzési eljárások elterjedése egyelőre csak a söröknél figyelhető meg.
Habár Magyarország manapság nem éppen a ginről híres, kevéssé ismert tény, hogy a történelem során valóságos boróka-nagyhatalomnak számított hazánk, a bogyóból készülő párlatnak pedig kiterjedt hagyománya volt. Dámosy Bálinték ezt a hagyományt igyekeznek feléleszteni, magyar alapanyagokból, hazai ízekkel, de a globális kortárs trendeket sem figyelmen kívül hagyva. A londoniJunipalooza során érkezett rengeteg pozitív visszajelzés a középtávú tervek között szereplő nemzetközi terjeszkedésnek is ösztönzést ad.
Forrás: Turizmus Online