Gépészetileg is megújult a pesti rakparton, a Vigadó térnél horgonyzó állóhajó és arculati ráncfelvarrások is történtek az újranyitás előtt - tudtuk meg a sajtóbejáráskor. A Spoon The Boat 2002 óta működik sikeres rendezvény- és étteremhajóként. Az egykori teherszállító hajót anno László Árpád (akinek nevéhez több, ismert étterem létrehozása is fűződik) vásárolta meg, és építette fel vendéglátóipari céloknak megfelelően. A magas színvonalú építészeti, belsőépítészeti átalakításoknak köszönhetően nyerte el jelenlegi formáját. Az emblematikus úszómű 2020. augusztus 20-án került az Eventrend Group üzemeltetésébe: hosszútávú bérleti szerződést kötöttek az állóhajó tulajdonosaival. Mivel az átvétel a Covid-19 járvány legerőteljesebb szakaszában történt, a többszöri karantén elrendelése nem tette lehetővé a teljes nyitást. Így eddig, – amikor lehetett – a Spoon The Boat rendezvényhajóként működött.
A lokáció, a panoráma és a gasztronómia szentháromsága
A Semperger Szabolcs és Szabó Ákos vezette Spoonon idén áprilistól azonban már nemcsak a zártkörű rendezvények résztvevői élvezhetik a szolgáltatásokat, hanem a nagyközönség is. Az újrapozícionálás azt a célt szolgálja, hogy a Spoon The Boat a fővárosunkba érkező turisták és vendégek számára a „kihagyhatatlan budapesti pillanatok” közé kerüljön, amelyről nemcsak az extravagáns belsőépítészeti kialakítás és a minőségi szolgáltatás, hanem az egyedülálló panoráma is gondoskodik. Hiszen innen Budapest világörökségi helyszíneire egyszerre nyílik kilátás: a Citadellára, a Budai Várra, a Várkert Bazárra, a Dunakorzóra, a Dunára és a Lánchídra.
„Erről a pontról mutatja meg magát a leginkább Budapest, ráadásul nappal és este különböző arcait csodálhatjuk meg – fogalmazott lapunknak Kőrössy Zoltán, a cégcsoport egyik alapító-tulajdonosa és ügyvezetője, aki a Gundel átalakulásához hasonlította a Spoon újrapozícionálását, amely fehérabszoros könnyedebb, lazább, informálisabb helyszínné vált korábbi jellegéhez képest. „A modern vendéglátás a mindennapok elérhető luxusa lett, ezért igyekszünk itt is széleskörűen elérhetővé tenni a gasztronómiai szolgáltatásunkat. A Spoon fogyasztható, de trendszetter konyhájában mindenki megtalálja a szája íze szerint valót. Egész évben üzemelő éttermünk fogásai elképzeléseink szerint legalább annyira vonzzák majd a vendégeket, mint a központi elhelyezkedés és a tőlünk nyíló panoráma” – mondta Kőrössy, és hozzátette, hogy néhány 10 millió forintos ráfordítással és teljesen új személyzettel nyitották újra a hajót, amely 70 százalékban külföldi vendégekre, és ugyanilyen arányban vacsoravendégekre számít. A létesítmény ebéd és vacsoraidőben tart nyitva. Kőrössy, látva cégük egyik zászlóshajója, a New York Kávéház iránti tavaszi, húsvéti érdeklődést a külföldi turisták részéről (tudvalévő, hogy minden hazánkba látogató negyedik külföldi felkeresi a helyet) a cégcsoport szintjén és a Spoon esetében is bizakodó az előttünk álló szezon sikerét illetően.
A turistacsoportok a víz felől is érkezhetnek
A pazar budapesti panorámát 1600 négyzetméternyi vendégtérből lehet megcsodálni a Spoonról, ezen belül 2 beltéri terem, 1 télikert, 2 panorámás terasz, 3, egymással összekapcsolt konyha és 4 bárpult gondoskodik a vendégek igényeiről. A beltéri Cafe, amely télen az á la carte étkezés helyszíne 90 fős befogadóképességével egyaránt alkalmas a családi és üzleti megbeszélésekhez, valamint nagyobb rendezvények megtartásához. A szintén beltéri Lounge befogadó képessége 130 fő. A hajó csupaüveg télikertje 55 főnek biztosít kellemes meleget a téli- őszi és tavaszi hónapokban, de a fűtés és a hűtés a teljesen zárt termek kényelmét is biztosítja.
A hajó legbecsesebb része a két árnyékolható szabadtéri Terasz, amely jó időben szinte minden rendezvénytípushoz – az esküvőtől a céges ebédig – kiváló választás. „A hajó orrában található teraszunk májusban kicsinosítva nyílik meg: a sok növénnyel berendezett, élénk színekkel dizájnolt, 6-8 fős szeparék valódi lounge hangulatot biztosítanak majd. Tavasztól késő őszig a bor, sör és koktélkínálat mellett külön bármenüvel és snackekkel várjul itt a vendégeket” – mondta el lapunknak Semperger Szabolcs, aki korábban a Gála Party Service kötelékében dolgozott hosszú időn át. Rámutatott arra is, hogy a hajó bejáratánál hostess várja a vendéget, hogy eligazítsa az igénye szerinti terembe. A szakember hozzáfűzte, hogy a Spoonhoz külső ponton is tartozik, amely egyrészt dohányzó teraszként szolgál, másrészt hivatalos kikötő a Mahart városnéző hajói számára. Segítségével újraéleszthető lesz a Spoon korábbi szolgáltatása, amely a saját pontonon kikötő turistacsoportoknak kínált vendéglátást.
Az á la carte-on a világ szeme
„Számítunk a beutaztató irodákkal való együttműködésre, vendéglátásunk fontos lábát adják majd terveink szerint a turistacsoportok. Egyelőre azonban belföldi vendégektől kapunk nagy számban akár 20-25 fős asztalfoglalásokat á la carte étkezésre, tányérszervízzel, amit teljesíteni a konyhának nem kis kihívás, de álljuk a sarat. Nagy a kereslet a rendezvények szervezésére, a corporate különösen jól ment az elmúlt hónapokban, az egyéni megrendelések közül az esküvő a legnépszerűbb. Egyszerre 390 fő tartózkodhat a hajón, de volt már, hogy a Spoon mellé csatoltak egy másikat hajót, és a két fedélzeten együtt 450 fős rendezvénynek tudtunk otthont adni. Mindezek mellett az á la carte étkeztetést szánjuk a leghangsúlyosabb tevékenységünknek mostantól: a rendezvények idején is tartunk fenn alkalmas helyiséget az á la carte vendégeink számára. Az idő melegedésével a teraszok lesznek ennek az elsőszámú helyszínei - magyarázza a Spoon másik ügyvezetője, Szabó Ákos, aki korábban a szintén az Eventrend üzemelésében működő Városliget Café gazdasági igazgatójaként dolgozott.
Hagyományos bisztrókonyha kortárs technikákkal
"Kifogástalan minőségű, szezonális alapanyagokból felépített, viszonylag szűk menüsort gyorsan felszolgálni tudó étterem kívánunk lenni, amely képes időről időre megújulni” – összegzi Szabó Ákos a koncepciót.
„A konyhánkat fémjelző fine bistro elnevezés olyan alkalmi étkezésre utal, amely ötvözi a hagyományos bisztrókonyha elemeit a kortárs technikákkal és bemutatással. Az étlapon szerepelnek a magyar kortárs konyha klasszikusai (például gulyásleves és paprikás csirke) és a nemzetközi alapokon nyugvó ízek (pho leves, osso bucco, tofu teriyaki) is. Mindezek finom, de nem túlgondolt csavarokat rejtenek a közönség által jól ismert fogásokban.
A fine bistro tálalása nem kötött, van mód az impulzív, divatos, szenvedélyes megjelenítésre, de a hagyományos kínálati arculatra is. Technológiájában professzionális, jellemzően úttörő, de nem molekuláris konyha a miénk. A vendégtérben pedig elköszöntünk a fehérabroszos stílustól: az alkalmi-ünnepi jelleget felváltotta a közvetlen, vendégszerető, smart casual irány ” – teszi hozzá Szabó. Érdekesség, hogy az étlapon fotóval láthatók az ételek, amelyek a tányér színétől kezdve az adagokon át a díszítésig pontosan ugyanúgy néznek ki feltálalva is. Ez rendkívül fontos a fogyasztói bizalom építése szempontjából és nagyban megkönnyíti az ételválasztást is - hangsúlyozza Szabó Ákos.
A séf Pesti István-tanítvány
A gasztrokoncepció Kovács Árpád séf munkája, aki a szakmai alapokat a Lou-Lou-ban Chritophe Deparday-től, majd a Bábelben Pesti Istvántól tanulhatta. A szakember az elmúlt években a 21 Magyar Vendéglőt, a Pierrot éttermet, a Vár: a Speiz éttermet és a La Perle Noirt vezette. Élete eddigi legizgalmasabb kihívásának a Felix Kitchen and Bar megnyitását és Budapest legjobb éttermei közé emelését tartja. „A Spoon hajón az összes eddigi tapasztalatom kamatoztatni tudom, és olyan csapattal van lehetőségem együtt dolgozni, akik örömmel járnak munkába, ez pedig a közösen megkomponált ételeken is érződik” – mondta el Kovács Árpád.
A Spoon egyike az új Bakancslistás kollekciónak
A gasztronómia-vendéglátás, rendezvényszervezés és hotelüzemeltetés területén működő, több, mint 30 éves múlttal rendelkező Eventrend Grouphoz jelenleg 31 projekt tartozik, és mintegy 800 munkavállalót foglalkoztatnak. A cégcsoporthoz kötődik mintegy 20 gasztronómiai vállalkozás, emellett 24 budapesti rendezvényhelyszínen 79 egyedi rendezvényterem értékesítése is. Magyarországon és Csehországban vannak jelen a vendéglátás piacán. Nagy Gábor, alapító-tulajdonos és ügyvezető lapunknak elmondta, hogy a portfólió szinergiáit kihasználva, elindítják új kommunikációs koncepciójukat. Ennek lényege, hogy ha betér egy vendég valamelyik zászlóshajó helyszínükre, igyekeznek továbbcsalogatni a cégcsoport egyéb izgalmas létesítményeibe. Az úgynevezett Bakancslistás kollekcióban a Gundel Étterem, a New York Kávéház, a Centrál Kávéház, a Spoon The Boat, a Főőrség Kávéház, a Városliget Café, a Séf Asztala, és a Vásárcsarnokban található Fakanál szerepelnek. Papír alapú térképen és online felületen egyaránt elérhető lesz a 8 helyszín, amely a Budapest Card szolgáltatásai között is közösen szerepel.
Turizmus Online
Tóth Réka Anna