A Világgazdaság és a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. által szervezett Legjobb Munkahely Felmérésben az idén közel 150 vállalat több mint 30 000 munktársa vett részt. Az eremények azt mutatják, hogy a magyar dolgozók a biztató jelek ellenére munkaerőpiaci esélyeiket továbbra is gyengének ítélik meg, míg a vállalatok hitelessége, belépéskor tett ígéreteik valóssággal való összhangja egyre fontosabbá válik a munkáltatók megítélésekor.
Az idei nyertes az 1000 fő feletti vállalatok kategóriájában a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft - írja a Marketing & Media.
„Az elmúlt évtized alatt azok a tényezők, amelyek a munkavállalókat elkötelezetté teszik szinte semmit sem változtak: őszinte, emberközpontú vezetés, megfelelő karrierlehetőségek biztosítása, érdemek elismerése, valamint a munkáltatói hitelesség ösztönzik igazán jobb teljesítményre a magyar munkavállalókat. " – foglalja össze tapasztalatait Bakos Réka, a felmérés magyarországi vezetője.
A felmérés idei eredményei alapján megállapítható, hogy a munkavállalók látják a "fényt az alagút végén", kevesebben tartanak állásuk elvesztésétől, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a munkaerőpiaci esélyekkel kapcsolatos tavaly megrendült magabiztosság nem állt helyre. Minden hatodik dolgozó kimondottan tart az álláskereséstől, és a megkérdezettek közel harmada hosszas utánajárással számol, amennyiben új munkahelyet kellene keresnie - írja a Marketing & Media.
Az elmúlt évtizedre visszatekintve jelentős változás figyelhető meg a Legjobb Munkahelyek megkülönböztető jegyeiben. Az évek múlásával egyre nagyobb jelentősége lett a vállalati hírnévnek, illetve annak, hogy a cég mennyire tartja be a dolgozóknak tett ígéreteit. A munkáltatói arculat ugyanis nem csupán a vonzó, meggyőző ígéretekről szól, a dolgozók elkötelezettségét egy szervezet hosszú távon csak akkor vallhatja magáénak, ha a munkavállalóknak azt nyújtja, amire a belépéskor ígéretet tett.
Az mmonline cikke szerint 2010-ben a hazai dolgozók kevesebb, mint fele vallja, hogy a vállalatáról mint munkahelyről kialakult külső kép összhangban áll személyes tapasztalataival, míg a Legjobb Munkahelyeknél a dolgozók több mint háromnegyede hiteles munkáltatónak tartja vállalatát. (forrás: Marketing & Media)