A kutatást 2500 kávéfogyasztó megkérdezésével a Morgan Stanley végezte. Kiderült, hogy az elmúlt három hónapban a Starbucks-fogyasztók közel egyharmada a korábbinál kevesebbszer látogatott el a kávéházba, miközben például a McDonald’s „csak” 17, a Dunkin Donouts pedig 18 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A Starbucks hűtlen fogyasztóinak 84 százaléka gazdasági okokra hivatkozott, 65 százalék pedig azt mondta, újra visszatérne a kávéházba, ha olcsóbban adnák a kávét. Ez nem vág össze a Starbucks vezetőinek döntésével, amely egészségesebb menü kialakításával, jobb felszereléssel, a szolgáltatások bővítésével (például ingyenes WiFi), és képzettebb baristák alkalmazásával próbálta visszaszerezni őket. A kutatás kimutatta, hogy azzal az akcióval is csak a nagyobb fogyasztókat tudták megszólítani, hogy délután 2 óra után 2 dollárért adnak egy csésze kávét; a legtöbben ezért nem látogatnak el még egyszer a kávéházba. (www.nrn.com)
A Starbucks problémája: az ár
A Starbucks az elmúlt években sora vezette be az új termékeket, pedig a fogyasztók egy nemrég nyilvánosságra hozott kutatás szerunt egyetlen dolgot szeretnének: alacsonyabb árakat.
Kétkilós rántott szeletet tüntetett el Pesten a koreai lány, a világ egyik legismertebb gasztroinfluenszere
Pihenésképpen aztán jóétvággyal nekilátott egy pacalpörköltnek is, majd visszatért a rántott húshoz.
A Lidl német egységeiben alaposan megemelik a béreket
Megfejelik az óránként 5100 forintos minimálbért németországi üzleteikben.
Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható
A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny
2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében.
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként
Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem
A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben
2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon
Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól
Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.