A forró italok piacán a fogyasztás csökkenése elsősorban a cégek HR politikájára vezethető vissza. Sok cég olcsóbbá vagy teljesen ingyenessé tette a kávét és az egyéb italokat az alkalmazottak számára. A jelenlegi piaci helyzet azonban szinte minden cégtől megköveteli a kiadások csökkentését. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy azok az emberek nem fogyasztanak kevesebb kávét, akik eddig is teljes áron juthattak hozzá, viszont a támogatás megvonása 20-30 százalékkal visszavetette a kávézási hajlandóságot a kedvező helyzetben lévő alkalmazottaknál. „Az enyhe visszaesés érezhető a Valdo-nál és úgy gondolom egyéb kávés cégeknél is, de bőven elmarad az 1993-94 közötti visszaesésnél, amikor a rendszerváltáskor hazánkba települt cégek úgy döntöttek, visszafogják költségeiket. Ugyanez a folyamat játszódott akkor le, de olyannyira hogy szinte már divathullám lett belőle. Viszont a piac akkor még sokkal kevésbé volt telített, kevesebb szereplő között oszlott meg, így a szolgáltatókat is érzékenyebben érintette a fogyasztás tömeges visszaesése” -mondta Kaszás László a Valdo Café ügyvezető igazgatója. A felmérés szerint a vendéglátós ügyfelek forgalmában sokkal gyengébb, 4-6 százalékos visszaesés érzékelhető jelenleg, ami azt jelenti, hogy ebben a szegmensben a kávéfogyasztási szokások gyakorlatilag változatlanok maradtak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a mindennapi kávéra a válság idején is szükségük van az embereknek.
A vendéglátóhelyeken 4-6 százalékkal esett vissza a kávéfogyasztás
A kávéiparban is érezhető recesszió- derül ki abból a kutatásból, amelyet a lassan húsz éve piacon levő Valdo Café végzett 100 nagy ügyfelének megkérdezésével.

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját
Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten
Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.

A lengyel sörgyártás új trendjei
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.

Új Michelin-csillagos menü az égben
Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese
Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen
Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival
Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.