A vendéglátóhelyeken 4-6 százalékkal esett vissza a kávéfogyasztás

A kávéiparban is érezhető recesszió- derül ki abból a kutatásból, amelyet a lassan húsz éve piacon levő Valdo Café végzett 100 nagy ügyfelének megkérdezésével.

A forró italok piacán a fogyasztás csökkenése elsősorban a cégek HR politikájára vezethető vissza. Sok cég olcsóbbá vagy teljesen ingyenessé tette a kávét és az egyéb italokat az alkalmazottak számára. A jelenlegi piaci helyzet azonban szinte minden cégtől megköveteli a kiadások csökkentését. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy azok az emberek nem fogyasztanak kevesebb kávét, akik eddig is teljes áron juthattak hozzá, viszont a támogatás megvonása 20-30 százalékkal visszavetette a kávézási hajlandóságot a kedvező helyzetben lévő alkalmazottaknál. „Az enyhe visszaesés érezhető a Valdo-nál és úgy gondolom egyéb kávés cégeknél is, de bőven elmarad az 1993-94 közötti visszaesésnél, amikor a rendszerváltáskor hazánkba települt cégek úgy döntöttek, visszafogják költségeiket. Ugyanez a folyamat játszódott akkor le, de olyannyira hogy szinte már divathullám lett belőle. Viszont a piac akkor még sokkal kevésbé volt telített, kevesebb szereplő között oszlott meg, így a szolgáltatókat is érzékenyebben érintette a fogyasztás tömeges visszaesése” -mondta Kaszás László a Valdo Café ügyvezető igazgatója. A felmérés szerint a vendéglátós ügyfelek forgalmában sokkal gyengébb, 4-6 százalékos visszaesés érzékelhető jelenleg, ami azt jelenti, hogy ebben a szegmensben a kávéfogyasztási szokások gyakorlatilag változatlanok maradtak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a mindennapi kávéra a válság idején is szükségük van az embereknek.

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.