A forró italok piacán a fogyasztás csökkenése elsősorban a cégek HR politikájára vezethető vissza. Sok cég olcsóbbá vagy teljesen ingyenessé tette a kávét és az egyéb italokat az alkalmazottak számára. A jelenlegi piaci helyzet azonban szinte minden cégtől megköveteli a kiadások csökkentését. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy azok az emberek nem fogyasztanak kevesebb kávét, akik eddig is teljes áron juthattak hozzá, viszont a támogatás megvonása 20-30 százalékkal visszavetette a kávézási hajlandóságot a kedvező helyzetben lévő alkalmazottaknál. „Az enyhe visszaesés érezhető a Valdo-nál és úgy gondolom egyéb kávés cégeknél is, de bőven elmarad az 1993-94 közötti visszaesésnél, amikor a rendszerváltáskor hazánkba települt cégek úgy döntöttek, visszafogják költségeiket. Ugyanez a folyamat játszódott akkor le, de olyannyira hogy szinte már divathullám lett belőle. Viszont a piac akkor még sokkal kevésbé volt telített, kevesebb szereplő között oszlott meg, így a szolgáltatókat is érzékenyebben érintette a fogyasztás tömeges visszaesése” -mondta Kaszás László a Valdo Café ügyvezető igazgatója. A felmérés szerint a vendéglátós ügyfelek forgalmában sokkal gyengébb, 4-6 százalékos visszaesés érzékelhető jelenleg, ami azt jelenti, hogy ebben a szegmensben a kávéfogyasztási szokások gyakorlatilag változatlanok maradtak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a mindennapi kávéra a válság idején is szükségük van az embereknek.
A vendéglátóhelyeken 4-6 százalékkal esett vissza a kávéfogyasztás
A kávéiparban is érezhető recesszió- derül ki abból a kutatásból, amelyet a lassan húsz éve piacon levő Valdo Café végzett 100 nagy ügyfelének megkérdezésével.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.