Háromezer megkérdezettnek mintegy 35 százaléka mondta azt, hogy csak futólag hallott az új, dohányzási tilalomról szóló törvényről, és egyáltalán nem nézett utána, milyen következményei lehetnek majd ennek a vállalkozása számára - derül ki a Clearsmoke.hu felméréséből. Majdnem ugyanennyien, valamivel több mint 32 százalék azonban saját állítása szerint már kiskapukat is felfedezett a törvénymódosításban, és igyekszik majd kihasználni őket. Tizenhat százalék nem tud ilyen kiskapukról, noha bevallása szerint jól ismeri a törvénytervezetet, míg további 17 százalék valamilyen okból megtagadta a válaszadást - írja a Magyar Hírlap.
Ezek után nem meglepő, hogy arra a kérdésre, miszerint származhat-e vendéglátóhelyének valamilyen hátránya az új "cigistop" törvényből, a megkérdezettek 41 százaléka az óvatos "biztosan lesz, de megpróbálok talpon maradni" választ adta. Az azonban meglepő, hogy húsz százalék még csak el sem gondolkodott eddig ezen a kérdésen, és 11 százalék gondolja úgy, hogy egyáltalán nem származhat hátránya a módosításból.
Csupán 112 válaszoló vélekedett úgy, hogy kifejezetten előnyös lesz számára, ha bevezetik januártól a szigo rítást, további 106 vendéglátós pedig már a profilváltáson gondolkodik.
Az Európai Unió tagországaiban már bevezetett, hasonlóan szigorú törvényről meglehetősen megosztottak a vélemények. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a válaszolók kilenc százaléka szerint sehol sem olyan szigorú ez a törvény, mint hazánkban. Mindössze hat százalék gondolja úgy, hogy más országokban sem vált be a szigorítás, így nálunk sem fog. (forrás: Magyar Hírlap)
A vendéglősök harmada nem tud róla...
A jövő év elején életbe lépő dohányzási tilalomról szóló törvény az éttermek, bárok, vendéglátóhelyek tulajdonosait érintheti a legérzékenyebben. Egy felmérésből mégis úgy tűnik, meglehetős nyugalommal várják a vendéglátósok a januárt. Nem kevés számban akadnak például olyanok, akik szinte semmit sem tudnak a törvénymódosításról - írja a Magyar Hírlap.

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris
A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának
Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját
Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten
Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.

A lengyel sörgyártás új trendjei
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.

Új Michelin-csillagos menü az égben
Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.