„A régió borvidékeinek legkiválóbb borai ezzel az őket megillető helyre kerültek. Nagy elismerés ez az alföldi borkészítők számára” – mondta Frittmann János, az soltvadkerti borász. Szerinte egyre nyilvánvalóbb, hogy a Duna borrégió megítélését át kell értékelni, az ott készülő borok ugyanis egyre jobbak, mind szembetűnőbb az alföldi borok frissessége, zamatossága, és ezt a szakmai közönség és a piac is mindinkább elismeri. Ennek az AMC szerint az egyik legnagyobb súlyú bizonyítéka a kínai–magyar gazdasági konferenciára készült borlap, amelyen a régió csúcsborai szerepeltek, közöttük a Frittmann Testvérektől a Kunsági Merlot Selection és a fahordóban érlelt Soltvadkerti Ezerjó, a Gedeon Birtokról a Kunsági Perle Rosé, valamint a Font Pincészettől a Kunsági Irsai Olivér.
A gazdasági csúcskonferencián való szereplés jelentősen erősíti az alföldi borok szakmai és piaci elismertségét, és páratlan piaci lehetőségeket is kínál. A konferencián ugyanis mintegy hatszáz magyar és kínai, továbbá elsősorban a közép-kelet-európai régióból érkezett vezető gazdasági szakember és diplomata vett részt, akik révén széles körben jelentősen növekedhet az alföldi borászat ismertsége és elismertsége. Az közlemény kitér arra, hogy az Agrármarketing Centrum (AMC) jelenleg is folyó, az alföldi borok népszerűsítését célzó kampánya a konferencia rendezésével nem várt, de nagyon hatékony, az ország határain jócskán túlmutató támogatást kapott. Azzal ugyanis, hogy a Duna borrégió borait szolgálták fel a fórumon, megnyílhat a belépés esélye több, közöttük a gyakorlatilag korlátlan lehetőségeket kínáló kínai piacra. (forrás: Agromonitor)