Bodó Zsolt áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a felújítás látványos, vevőteret érintő részével már április végén elkészültek, míg az energetikai beruházások végére kicsit később tehettek pontot. A munkálatok azonban egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház működésében, hiszen
gyorsított ütemben, éjszaka végezték – a vevők kiszolgálása ezalatt folyamatos volt.
A debreceni egység a második legnagyobb lélekszámú magyar település és vonzáskörzetének vezető nagykereskedelmeként több ezer vendéglátóhelyet és független kiskereskedőt lát el termékekkel, így a zavartalan működés a turizmus érdekeit is szolgálta.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát. A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület.
A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította. A hűtőrendszert korszerűsítették, a hűtő- és fagyasztóbútorokat lecserélték, ami nemcsak magasabb komfortot, hanem jelentős energiamegtakarítást is jelent. Az energetikai fejlesztések később kiegészülnek napelemes rendszerrel és világítás-korszerűsítéssel is.
Üzenetértékű változások
Dr. Kápolna Beáta beszerzési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja a megnyitón kiemelte: vállalatuk leszámolva a hipermarket-jelleget sugalló külsőségekkel, visszatér a kulcs célcsoportok üzletmenetéhez jobban illeszkedő nagykereskedelmi gyökereihez – ám a 21. századhoz méltóan fejlett eszközökkel, több csatornán műveli azt.
Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.
Többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés
Az áruházlánc 2021-ben határozta el nemzetközi szinten a kulcs vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját. A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése.
Az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják a többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit.
Bár mindegyik területet érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő.
Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából 12 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi és immár a debreceni is. A kecskeméti egység őszi felújításával fog zárulni a kör.