Az utóbbi időben elég sok hírt olvashattunk arról, hogyan alkalmazzák már több helyen is sikerrel a drónokat a vendéglátásban. Korábban pizza és szusi házhozszállításáról, legutóbb pedig egy kínai csomagküldő szolgáltatásról írtunk, most pedig arról olvashatunk, hogyan segítik a drónok a felszolgálók munkáját egy étteremben.
„Alkalmazottakkal már most is elég szűken vagyunk, nem azért fordultunk ehhez a megoldáshoz, hogy a pincéreket helyettesítsük vele, inkább nevezném optimalizálásnak” – magyarázta a szokatlan döntés hátterét az étteremlánc ügyvezetője, Edward Chia. Drónok alkalmazására eddig nem volt példa a vendéglátóipar történetében, a meglehetősen utópisztikus jövőképet vizionáló döntéssel a Szingapúrban öt éttermet üzemeletető Timbre Group rukkolt elő, miután a városállamban – sok más szektorhoz hasonlóan – a vendéglátóipart is sújtják az állam munkaerő-áramlást szigorító intézkedései – írja a CNBC.
{youtube|id=GPFOIE_QjiI}
Az állam a gazdaság külföldi munkaerőtől való függőséget és a hatékonyság növekedését próbálja a korlátozásokkal elérni. Az elképzelés szerint a drónok inkább ezt a munkaerőhiányt fogják pótolni azzal, hogy segítik a pincérek munkáját. Ugyanis jelenleg Chia elmondása szerint az alkalmazottak sok idejét emészti föl a konyha és az éttermi rész közti szaladgálás. A drónokkal ezt az utat kívánják lerövidíteni. „Természetesen nem a drónok fognak felszolgálni, az emberi érintkezés folyamatát fontosnak tartjuk, amire a vendégeinknek is igénye van, a drónok mindössze egy központi asztalra repítik majd ki a megrendelést, ahonnan a pincérek viszik tovább az ételeket, italokat” – mondja az ügyvezető, aki szerint így a pincéreknek sokkal több idejük marad arra, hogy magasabb hozzáadott értékkel bíró folyamatokra fordítsák idejüket és energiájukat, és többet foglalkozzanak a vendégekkel. A tejes cikk a hvg-hu oldalon olvasható.
Forrás: hvg.hu