Szeptember 9-én, a pesti Tuk Tuk Bárban tanuja lett volna a parázs vitának, aki azon az esőáztatta hétfő délelőtt arra jár. Fő magyarázata a személyes zsűrizésen történteknek az lehetett, hogy az idei versenyen több olyan kategória is szerepelt, amelyben nemcsak a finalisták körében volt méltó helye egy-egy pályázatnak, hanem fődíjra is nagyban esélyes volt az adott pályamunka.
A zsűri tagjai alapvetően azt díjazták, ha egy adott versenymunkánál nemcsak az ötlet volt pazar, hanem a megvalósításra is ugyanolyan gondot fordítottak. Ugyanis akadt arra példa, hogy ütős, kreatív ötletet átlagos módon, sablonos eszközökkel (metro falicsempe és társai) jelenítettek meg. Így ránézésre ugyan látványos megoldás született, de ha valaki közelebbről megvizsgálta az eredményt, láthatta, nem minőségi, különleges alapanyagot használtak fel a kivitelezéskor, hanem olyat, amelyhez egyáltalán nem szükséges túl nagy képzelőerő. Az idei verseny végső eredményének eldöntésekor arra is akadt több példa, hogy egy adott pályamunkát alaposan górcső alá véve a zsűri élt azzal a jogával, hogy áttette másik kategóriába a versenymunkát, és idén megtörtént az is, hogy ott bezsebelte a az új szereplő a legnagyobb kitüntetést.
Igaz, akadt arra is példa, hogy olyan pályázat jutott be a legjobbak közé, amely se nem egyedi, sőt, wow! élményt sem nyújtóan egyáltalán nem volt előremutató, azonban mindezek ellenére korrekt megoldást született, és ebben az esetben azt díjazták, hogy otthonos, harmonikus megvalósítás született.
Az archaikus építészet és a legmodernebb technológiák, vagy akár az indusztriális stílus is nagy csatát vívott idén. Nagy kérdés volt, és számos vitára adott okot: mi a fontos a vendég számára? Ha előremutatóan, a jövőt idéző egy-egy építészeti megoldás, vagy ha úgy nyúl a múlt emlékeihez a tervező, hogy alázattal végigviszi azt a vonalat, amelyet letünt korok mesterei rajzoltak akár száz évvel korábban elé?
Ami még az idei pályamunkák során bizakodásra ad okot, az, hogy gyakorlatilag minden egyes beadott pályázat értékelése, elbírálása során egyértelművé vált, végre nem az adott hely tulajdonosa, netán annak valamely családtagja vette át a belső építészek, dizájnerek munkáját, mint ahogy erre korábban bőven akadt példa, hanem kivétel nélkül mindenütt vették a fáradtságot és nem sajnálták arra a pénzt a befektetők, a tulajdonosok, hogy ezt a feladatot szakemberre bízzák.
Külön öröm volt, hogy az idei verseny fő kategóriájának meghirdetett Storyboard témában jobbnál jobb nevezések érkeztek – ami aztán hosszú, ádáz küzdelemre adott okot a zsűrinek. És az idén először meghirdetett, most debütáló kategóriákra – ilyen például a szállodák esetében a divat, vagy az alternatív szálláshelyek témája – jelentős számban érkezett nevezés.
„Úgy tűnik, több éves tapasztalattal a hátunk mögött elmondhatjuk, hogy végre eléri a célját ez a szakmai díj – összegzi az idei év tapasztalatait a verseny zsűrijének elnöke, Varró Zoltán dizájner, a VarroDesign alapítója, majd így folytatja -, ugyanolyan fontos lesz a hazai szállodás, éttermes, valamint belsőépítész és dizájner szakma körében, ahogy mi, a szervezők oldaláról annak látjuk. Mivel egy nagyon különleges, egyedi és nemzetközi mércével is megméretett versenyről van szó – ez a brend végre méltó helyére kerül: aki megkapja a fődíjat, azt immár nemcsak a szakma, hanem a nagyközönség is ismeri és számon tartja. Külön öröm, hogy a hazánkban jelen lévő nagy szállodaláncok idén – ahogy tavaly első alkalommal – ismét megméretteték magukat a versenyünkben, és több helyütt be is zsebelik majd a legnagyobb kitüntetést. De mindenki nyertes, aki a finalisták közé bekerült az idei Gastro&Hotel Design Award-ban, ugyanis szebbnél szebb pályamunkákat láthattunk idén.”
Hatvan pàlyàzat èrkezett idei versenyünkre - és ne titkoljuk tovább, íme az eredmény, az idei finalisták teljes listája. Mindenkinek gratulálunk, aki bejutott a döntőbe! Találkozunk az ünnepélyes eredményhirdetés, a díjátadó gálaest alkalmával, amelynek részleteit később ismertetjük.
I. Gastro
Az év GastroDesign étterme zárt vendégtér kategóriában
- Episode étterem - Danubius Hotel Helia
- Le Garage 1.0
Az év GastroDesign konyhája
- Liszt Restaurant - taste the music
- The Kitchen
Az év GastroDesign bárja/pub-ja
- MyWine Wine bar & Shop
Az év GastroDesign étlapja/itallapja
- Liszt Restaurant - taste the music
Az év GastroDesign logója, grafikus arculata
- Az Osztrák-Magyar Monarchia modern köntösben - Fiaker borbár logó és grafikus arcul
- UNCENSORED by Caviar & Bull
Az év GastroDesign divatja, kiegészítője
- Paris Budapest Étterem, a francia elegancia fellegvára
II. Hotel & Spa & Wellness
KIEMELT KATEGÓRIA 2019-BEN:
Az év HotelDesign Storyboardja
- Párisi Udvar Hotel Budapest - Hotel Design Storyboard
Az év HotelDesign fővárosi szálláshelye
- Hotel Collect
- Párisi Udvar Hotel Budapest - fővárosi szálláshelye
Az év HotelDesign vidéki szálláshelye
- TreeHouses Noszvaj
Az év HotelDesign vendégszobája
- 333
Az év HotelDesign vendégszobája
- Párisi Udvar Hotel Budapest vendégszoba koncepciója
- Hotel Collect
Az év HotelDesign lobbija
- Hotel Collect
- Párisi Udvar Hotel Budapest lobby koncepciója
Az év HotelDesign kertje/terasza
- Leo Budapest - Egy különleges tetőterasz, amely mindenkit elvarázsol
- Danubius Hotel Helia terasz
Az év HotelDesign logója, arculata
- Párisi Udvar Hotel Budapest logó koncepciója
- Postel Balatonfüred: siker borítékolva
Az év HotelDesign alternatív szálláshelye
- Arkitekter Penthouse
- TreeHouses Noszvaj
Az Év Gastro&Hotel Design Award tervpályázatai közül az alábbi pályázatok jutottak döntőbe:
- Hotel Tokaj
- Sceneside Hotel – Élj úgy, mint egy sztár!
Forrás: turizmusonline.hu