Dimitrij Medvegyev júniusban írta alá azt a törvényt, amely a reklámszabályok szigorítása mellett az éttermek és kávézók kivételével tiltja az alkoholfogyasztást a nyilvános helyeken, továbbá amelynek értelmében alkoholos ital nem árusítható este 11 óra és reggel 8 óra között.
Az All-Russian Public Opinion Research Center (VTsIOM) felmérése szerint a rendelkezés az orosz fogyasztók széleskörű támogatását élvezi. A válaszadók 94 százaléka egyetért azon kereskedők szigorúbb büntethetőségével, akik kiskorúaknak adnak el alkoholos italt. 95 százalékuk helyesli, hogy a jövőben nem lehet alkoholt értékesíteni sport és oktatási épületek helyszínén, 93 százalékuk pedig elfogadja azt az intézkedést is, amely a kiskorúak által is használt médiafelületeken tiltja az alkoholos italok reklámozását. A megkérdezettek 84 százaléka helyesli a nyilvános helyeken történő alkoholfogyasztás szigorítását, 83 százalék egyetért az értékesítési időszak szűkítésével is.
A vizsgálat arra is rámutatott, hogy valamelyest csökkent az alkoholfogyasztók aránya az elmúlt években. A 2009-ben mért 23 százalékról 20 százalékra csökkent azok aránya, akik heti több alkalommal fogyasztanak alkoholtartalmú italt. Ugyanezen időszak alatt 24-ről 29 százalékra nőtt azok aránya, akik viszont soha nem isznak alkoholt.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) orosz szakértője szerint az alkoholfogyasztás csökkenése már 2005-ben megkezdődött. Akkor az egy főre jutó alkoholfogyasztása 15,7 liter volt, ma ez a szám 12 liter között mozog. (forrás: infogyor, foto AP)