Bemutatkozott a luxus borpiac

Az Alagút tetején lévő divatos étteremben rendezett újdonságaiból bemutatót a WineAge, amely a hazai luxusszegmens egyik legnagyobb beszállítója. Elsősorban az amerikai borokra helyezték a hangsúlyt, ahogy a tavalyi Borfesztiválon is ez volt a fő céljuk.

Mint a tájékoztató alkalmával elhangzott, az átlag magyar borfogyasztó nem túl sokat tud az Újvilág nedűiről, legfeljebb a Napa-völgyről hallott, amelyet előszeretettel választanak forgatási helyszínül az amerikai romkom filmek rendezői. 

Ma természetesen Amerika is nagyon széles saját borkínálattal rendelkezik, miközben óriási mennyiséget importálnak Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból is.

 

A WineAge célja, hogy ismeretlenebb borvidékek különlegességeit is elhozzák Magyarországra. Ahogy a honlapon fogalmaznak, „folyamatosan bővítjük a ritkaságok választékát, és világszerte kutatjuk fel a bemutatásra érdemes prémium termékeket, az újdonságokat, köztük a biodinamikus és organikus borokat.”

A bio és organikus borok egyre divatosabbak

Van egy jelentősebb réteg Magyarországon, amelyik a jelenlegi gazdasági helyzetben is meg tudja fizetni a drágább italokat? Amint az egyik szakértőtől elhangzott, a legolcsóbb és legdrágább borokra, pezsgőkre mindig van igény.

A legfontosabb vevők főleg a Michelin-csillagos éttermek, az elegáns bárok, igényes szaküzletek. A bio és organikus borok egyre divatosabbak, tegyük hozzá, valójában ezek már évtizedekkel ezlőtt jelen voltak a világ borászatában, főleg azért, mert sok termelőnek nem volt annak idején pénze a különféle adalékanyagokra, speciális kezelési eljárásokra.

Árakban irány a csillagos ég

Az amerikai termékek mellett dél-amerikai, új-zélandi, olasz, spanyol és francia borok és pezsgők várták a prezentáción a hazai nagykereskedőket, viszonteladókat és szakújságírókat. Ami az árakat illeti, nagy szóródás: a négyezer forintos prosecco-tól a százezer forintos francia pezsgőig – ezek nettó nagyker árak – de szinte mindegyik palack vevőre talál.

A pezsgők között a valódi champagne, a prosecco és a nálunk kevésbé ismert spanyol cava is egyre népszerűbb itthon, főleg különleges alkalmakra vásárolják. Sokszor esküvőkre rendelik, hogy emlékezetes legyen a nap mellett a koccintás is.

A bemutatón szereplő vagy 250 féle termék közül az Uruguay-i és új-zélandi palackok iránt is élénk volt az érdeklődés, ezeket ismerik talán legkevésbé a hazai igényes fogyasztók.

 

 

 

Forrás: mfor.hu


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.