A Business Superbrands 2024 címet egy 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság ítéli oda az arra érdemes vállalatoknak, márkáknak immár tizenhét éve. Míg a Superbrands a legsikeresebb fogyasztói márkák védjegye, addig
a Business Superbrands program az üzleti szektor (B2B) márkáinak kiválóságait emeli ki.
A METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia partnereit és kulcs célcsoportjait egyaránt a HoReCa ágazat szereplői, valamint a független vállalkozások jelentik, a partnerekkel és a partnerekért végzett munka elismeréseképpen érdemesültek a Business Superbrands cím viselésére.
A METRO Nagykereskedelem a hatékonyságnövelés útját járja az elmúlt két évben: 2021 második felében vetették meg nemzetközi szinten a cégcsoportban a többcsatornás nagykereskedelemmé válás stratégiáját, amely minden szintet érintő, hatékonyságnövelő modellváltást jelent a vállalat folyamataiban.
2022-től megkezdődött a 13 hazai METRO-áruház fizikai átalakítása a professzionális vevők jobb kiszolgálása jegyében, s 2024 első feléig 11 átalakított, nagy hatékonyságú áruházat adtak át a vásárlóknak.
Az átalakításokat korszerűsítő beruházások és a zöld átálláshoz szükséges változtatások és kiterjedt digitalizáció kíséri.
A nagykereskedelem budaörsi székhelyén működő METRO Gasztroakadémia 2010-ben indult Vevőakadémia néven, s az évek alatt hiteles gasztronómiai tudásbázissá nőtte ki magát. A bemutató- és oktatókonyhával, konferenciateremmel, kávézó- és étteremrésszel rendelkező METRO Gasztroakadémia egyre nagyobb szerepet vállal a vendéglátóiparban dolgozók továbbképzésében és kompetenciafejlesztésében, s számos szakmai fórumnak, rangos konferenciának ad otthont. A jövőépítés szándékával a METRO Nagykereskedelem fenntartható gasztronómiai törekvéseinek szakmai-módszertani koordinálása is a Gasztroakadémiához kötődik.
Arra törekszünk, hogy üzleti döntéseinkkel ne egyszerűen win-win helyzetet teremtsünk partnerünk számára, hanem hozzáadott értékként szakmai fejlődésében, a vállalkozás sikeressé tételében is támogatást nyújthassunk. Ez a szándék mutatkozik meg a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia szinergikus, a vendéglátóipar és a független vállalkozások igényeire érzékenyen reagáló együttműködésében
- mondta Taferner Ákos marketing osztályvezető.