A pezsgőnek, a konyaknak és a Bordeaux-i boroknak köszönhetően ez a gazdasági szektor a második legjelentősebb többletet felmutató része a külkereskedelmi mérlegnek az űrkutatás után (amely két százalékot romlott 2010-hez képest), megelőzve a parfümipart és a szépségápolást.
A francia alkoholtartalmú italok sikere elsősorban az ázsiai piacon történt ugrásszerű, 29 százalékos eladás-növekedéssel magyarázható, miközben az európai eredmények elég vegyesek voltak tavaly.
A növekedést egyébként elsősorban a termékek árának 10,5 százalékos emelkedése okozta, számarányaiban csak 2,4 százalékkal növekedett az export - hangsúlyozta sajtótájékoztatóján Fabrice Latour, az FEVS elnöke. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a francia boroknak egyre nehezebb visszahódítaniuk a hagyományos uniós, elsősorban német és brit piacokat.
Mindezek ellenére Európa maradt a francia borok elsőszámú piaca 4,1 milliárd eurós exportbevétellel, amely 3,1 százalékos emelkedést jelent 2010-hez képest. Az ázsiai piacokon tapasztalt jelentős javulás 2,5 milliárd eurós bevételt hozott, míg a harmadik helyen Észak- és Dél-Amerika áll 2,1 milliárd euróval, ami 9 százalékos növekedés eredménye. (MTI, kép: Dr. Wendy Longo-flickr)
Csúcson a francia borexport
(MTI) - A francia borok és szeszesitalok exportja megdöntötte tavaly a történelmi rekordot, meghaladva először a 10 milliárd eurót. A növekedés 10 százalékos volt az előző évhez képest - közölte a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetsége (FEVS) kedden.

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot
A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.

Időutazás a Folly Arborétumban
A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista
Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.