A pályázat nyerteseinek alkotásai kerülnek majd azokra a 100 százalékban újrahasznosítható papírpoharakra, amelyek 2022 első felében fokozatosan leváltják az egyszerhasználatos műanyagpoharakat a vállalat melegital-automatáiban. Így országszerte több mint 1000 melegital-automatából, fogyasztói tudatosságot támogató dizájnnal ellátott, teljes egészében újrahasznosítható papírpohárban kapható majd a tea, kávé vagy épp a forró csokoládé.
A fenntarthatóság fontosságát hangsúlyozzák
Az italgyártó vállalat azt szeretné, ha a fogyasztókhoz eljutna a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság fontosságának üzenete, így segítve a papírpoharak szelektív hulladékgyűjtését és újrahasznosítását, hogy a csomagolás az elsődleges felhasználást követően is a körforgás része maradhasson. Az új papírpoharak dizájnját a MOME-val közösen meghirdetett pályázaton az egyetem hallgatói tervezhették meg.
A beérkezett pályaműveket előzetes beszélgetések és mentorálási alkalmak után november 5-én értékelte a zsűri: Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország Közösségi és Ügyfél Partnerségi vezetője, Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország At Work vezetője, Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója és Matheidesz Réka, a MOME Pályázati Irodájának vezetője, valamint Gulyás Lídia social media specialista, illusztrátor.
Három nyertest hirdettek
A 10 shortlistes alkotással minden pályázó egyedi stílusban közelítette meg a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság témakörét: többen játékosan, akár humorral, mások interakcióra sarkalló grafikai megoldásokkal érkeztek. A szakmai zsűri a pályázatok magas színvonala miatt végül három fődíjast hirdetett – mindhárom hallgató alkotásai láthatóak lesznek jövő évtől a papírpoharakon.