Elindult a Bor Roadshow Tokajban

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának országos szakmai rendezvénysorozata hat borrégióba látogat el. 

Tokajban indította szakmai országjárását a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2017. július 6-án.

A Bor Roadshow néven az ország hat borrégiójába ellátogató szakmai rendezvénysorozat célja, hogy a helyi szereplők jobban megismerjék az MTÜ turisztikai márkára és a magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját, továbbá az MTÜ és a HNT együttműködésének sarokpontjait.

Az eseménysorozat keretében lehetőség nyílik a szakmai pábeszédre, a kapcsolódó elképzelések megosztására és az új felvetések beépítésére is a most készülő turisztikai márkába, amelynek fontos része lesz a magyar bor.

A Bor Roadshow tokaji állomásán a HNT bejelentette, hogy az MTÜ-vel és a Külgazdasági és Külügyminisztériummal (KKM) együttműködésben megkezdődtek annak a közös borválogatás kiválasztásának az előkészületei, amely a tervek szerint garantálja a magyar bor legmagasabb szintű hazai és külföldi képviseletét 2018-tól.

A kormány 1259/2016. (VI. 6.) számú határozata az MTÜ-t bízta meg a közösségi bormarketing feladatok ellátásával. Ezen tevékenységek elvégzése kapcsán kötött az ügynökség együttműködési megállapodást Hegyközségek Nemzeti Tanácsával 2017 márciusában, hogy a turisztikai márkán keresztül megismertessék és népszerűsítsék a magyar bor értékeit itthon és a világban, lendületet adva ezáltal a borturizmusnak.

Az MTÜ ennek érdekében kezdte meg az év elején kialakított magyar bormarketing-koncepció harmonizálását a most készülő, új turisztikai márkával. Az együttműködés keretében július elején indult el a Bor Roadshow, aminek keretében az MTÜ és a HNT szakemberei hat hazai borrégióba látogatnak el, hogy szakmai párbeszédet folytassanak a szőlő- és borágazat képviselőivel.

„A most készülő turisztikai márkának szerves része lesz a magyar bor, amely magában egyesít sok olyan értéket, amit egyébként Magyarországról is gondolunk: a hozzáférhetőséget, a megismerhetőséget és a különleges történeteket” – mutatott rá Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. Bánhegyi Zsófia hozzátette: „a magyar bor és a gasztronómia elválaszthatatlan. 

A Magyar Turisztikai Ügynökségnél azon dolgozunk, hogy a bor és a gasztronómia párosa által kínált komplex élményt promotáljuk, mert turisztikai szempontból így lehet a legtöbbet kihozni e két területből.”

A turisztikai márkához kapcsolódóan egyik legfontosabb feladatunk jelenleg a magyar bor egységes márkastílusának létrehozása annak érdekében, hogy mind a külföldi, mind a belföldi fogyasztók számára megismertessük a magyar bor és a borászatok értékeit. Ezt támogatva még idén ősszel létrehozzuk a magyar bor egységes digitális felületét, a bor.hu információs portált is" - tette hozzá Gál Zsombor MTÜ bor- és gasztromarketing főosztályvezetője.

Dr. Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára az eseményen bejelentette: "Az ágazat és az állam bormarketing együttműködése a következő szintre lép, amikor megkezdődik idén nyáron a KKM, az MTÜ és a HNT közös munkája annak érdekében, hogy az Országos Borverseny alapjain egy közös borkiválasztási rendszert hozzanak létre. Ennek eredményeként egy közös borválogatás születik majd meg. Ez tartalmazni fogja a hazai és nemzetközi piacoknak megfelelő azon tételeket, amelyeket a marketingkommunikációs aktivitások során meg fogunk jeleníteni. A KKM belépése pedig garantálja a magyar borok legmagasabb szintű külföldi képviseletét.”

Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a minisztérium Eredetvédelmi Programjának egyik célja a már oltalom alatt álló földrajzi árujelzőkben rejlő lehetőségek jobb kihasználása annak érdekében, hogy a magyar bor sokszínűsége rendezetté váljon.

Ez segít abban, hogy a piac felé hatékonyan tudjuk kommunikálni a hagyományos és a termőhelyekre jellemző borokat, hozzájárulva ezzel a borok piaci értékének növekedéséhez. A minisztérium ennek érdekében elindította többek között a termékleírások felülvizsgálatát 2017. nyarán.

A tokaji nyitóállomást július 10-én Eger követi, ahová a Bükk, Eger, Mátra borvidékek szakembereit várják a Bor Roadshow előadói.


Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme 

Az Alelí egy mediterrán vidékeken őshonos dísznövény - ezt a nevet adta a spanyol éttermének három Michelin-csillagot szerzett sztárséf, Dani García, aki Budapesten nyitotta meg brandjének legújabb egységét.
Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején

Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején 

Komplex élmények és különleges koktélok is várnak a Hilton Budapest tetején található White Raven skybarban.
Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon

Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon 

Átadták a skybart a WING fejlesztésű ibis&TRIBE Budapest Stadium Hotelben, teljes szolgáltatáspalettájával várja látogatóit a Libertyben lévő szálloda-duo.
Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben

Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben 

Május 15-én a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) vezetősége és tagsága a Gundel étteremben tartotta éves közgyűlését.
Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO

Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO 

A hely koncepciója a négy alapelem, a tűz, a víz, a föld, és a levegő köré rendeződött, ahol a vendég minden érzékszervére egyszerre hatnak a multikulturális gasztronómiai élmények.
Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?

Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?  

Azokat, akik sütögetni szoktak leginkább az ételek ízvilága, a jó idő, a társaság és a tűz hangulata csábítja a grillezésre.
Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán

Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán 

Művészet, kultúra és kikapcsolódás városlakóknak.
Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál

Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál 

A rajongók állítólag rohamosan felvásárolják a még piacon lévő készleteket.
BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait

BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait 

A BUD Wine címért öt kategóriában mérettettek meg a borászatok.
Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka

Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka 

Orbán Viktor miniszterelnök Hszi Csin-pinget egy 1949-es évjáratú Tokaji Aszúval ajándékozta meg.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.